Sökandet efter den perfekta julgranen!

Det här med att köpa julgran fungerar lite annorlunda här än hemma och det är en väldigt viktig och stor grej. Vi vigde en hel dag åt att åka runt till olika julgransfarmar och leta efter den perfekta granen. Efter några timmar sa både Nichole och Joshua, nästan i kör: "Men skit samma, vi bryr oss inte! Mamma när du hittar en du vill ha så tar vi den!"
För Brenda var nämligen familjen De St. Croixs motsvarighet på Josfin i våran familj. För Jossan är julen och traditioner lite viktigare än för oss andra. Jag skulle till exempel lätt kunna skippa att ha en gran även om jag kanske tycker att det är mysigt. Men för Brenda och Jossan är själva granletandet en väldigt viktig sak.

Men tillslut hittade vi en gran som alla gillade, så då bar det hemåt för att klä den och sätta på tio olika färgsprakande ljusslingorna. Min favorit var en flerfärgad ljusslinga som blinkade i takt med julmusiken som kom ur slingan. Hur coolt och samtidigt sjukt irriterande är inte det?


Nicole och min nya favorithund Montana. Så sjukt slapp, snäll och väluppfostrad hund.

Nick med Brendas strassglasögon



Vi lekte mest runt medans Brenda letade efter den perfekta granen.

70-talet ringde och ville hemskt gärna ha tillbaka sin jacka.

Joshuas gran

Sysonkärlek!








Det var allt för nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0