Dagens äventyr!

Hej alla glada!

Otroligt dålig uppdatering, men jag orkar inte blogga hela tiden. Så ni får nöja er med det ni får, haha!
Jag kom precis på att jag har glömt att lägga upp ett inlägg om Halloween. Så det kanske kommer upp imorgon istället.
Idag har jag varit på Grouse Montain och gått upp för Grouse Grind. Till Grouse Mountain tar det ca en timma hemifrån mig. Om man kör rätt dvs. För mig tog det drygt 1,5 h istället, men det var faktiskt första gången jag kör igenom hela Vancouver i rusningstrafik själv och utan gps var inte det det lättaste. Men tillslut nådde jag mitt mål! Grouse Grind är hur som helst en vandringsled upp för berget. Rekordet upp tror jag var 39 min eller nått liknande. Jag hade väl lite längre tid, men jag fotade faktiskt också!
Jag var som högst uppe på 4100 feet (ca 1250m) och det var en sjukt fin utsikt över hela Vancouver därifrån. Fågelvägen ligger Grouse ungefär 6-7 km från Cypress Mountain där många sporter i OS anhölls!
Här kommer lite bilder:


Det var lite molnigt idag, plus att det var motljus så bilderna blev inte superbra.



Jag ser snö!

Gölligt!



Vancouver





Dagen avslutade med en kaffe på uteserveringen och oslagbar utsikt på toppen och sedan tog jag gondolen ner. Medans jag väntade på gondolen träffade jag en snäll gubbe som jag började prata med. Jag antar att Sedin bröderna sköter sig fint just nu, för han var väldigt trevlig.
Men rent generellt tycker jag faktiskt att folk är väldigt mycket trevligare här än hemma. Människor man inte har en aning om vem dom är kommer fram och börjar prata och personalen i butikerna är jättetrevliga och inte alls snoffsiga och sådär "Hej jag är jävligt trött på mitt jobb och skiter fullständigt i kunderna" aktiga som de kan vara hemma ibland. Men det kanske är ett typiskt stockholmsyndrom!

När jag kom ner återstod bara problemet att ta sig hem och det tog sin lilla tid.

Nu är jag iaf väldigt trött och har sjukt ont i benen. Men imorgon väntar skypedate med Klara, Elin och kanske någon mer och sen en tur till ett shoppingcenter i närheten, så jag ska inte klaga!

XOXO
/ J

Kommentarer
Postat av: Julia

Heja johanna! Fan vad duktig du är som bara gav dig iväg igenom staden helt själv!



Å du, passa dig för fula gubbar, dom finns överallt ;-).



Nu hämta Tobias, sedan kolgrillen, sedan facebookfilmen på heron, och till sist packa till funäs.

2010-11-03 @ 16:44:28
Postat av: Jonas

4100 feet (ca 1200m), antar jag? Annars är jag väldigt imponerad av hur fort du tog dig upp och att du inte blev höjdsjuk...;)



Håll utkik efter Tom Cruise och Michael Nykvist. De spelar in nya Mission Impossiblefilmen i bla Dubai och Vancouver. Tom gör sina egna stunts så se upp!

2010-11-04 @ 00:48:03
Postat av: Johanna

haha ja juste! Ska ändra det;) Jaha det visste jag inte. Jag ska hålla ögonen öppna!

2010-11-04 @ 01:32:23
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0