Gårdagen

Åh, det händer så mycket roliga saker hela tiden! Igår åkte jag in till stan för att utforska lite mer av Vancouver. Jag hoppade av några stationer före downtown, nämligen vid Metrotown som är ett stort köpcentrum. Men eftersom jag åkte in samtidigt med Ted som skulle till jobbet så var allt såklart stängt. Allt förutom Starbucks såklart. Så jag hängde där i någon timma (high five för fritt Wifi) och har nu skaffade mig en ny kaffefavorit. Nämligen pepparmint mocha latte (alternativt frappuccino om det är varmt). När affärerna började öppna gick jag in på Forever 21 och kom ut drygt en timma senare och x antal dollar fattigare.

När jag kände mig klar med den ytliga delen av dagen tog jag skytrainen till Science world, som förmodligen skulle kunna beskrivas som Vancouvers motsvarighet till Naturhistoriska riksmuseet. Där hade jag, för att göra något mer allmänbildande än att shoppa, bokat en biljett på utställningen Body Worlds. Nu tänker ni säkert: "Gud vad roligt det låter....not." MEN det var otroligt häftigt och kanske en aningen äkligt också. Det var riktiga människokroppar som de hade tagit av skinnet på. Man fick se alla möjliga saker, kroppar i olika positioner, döda foster, cancerorgan m.m. Riktigt coolt faktiskt. Dessvärre fick man inte ta några kort, så jag slänger in en googlebild bara så att ni ska få se hur det såg ut på ett ungefär.
En liten flicka i gruppen som jag tränar med sa " Stackarna, dödade de dom så att de skulle kunna vara med i utställningen?" Haha!

Efteråt gick jag runt i Chinatown i någon timme och sedan åkte jag hem med Ted. Någongång mellan body world och chinatown fick jag sjukt ont i huvudet och mådde allmänt dåligt. Så jag skippade träningen på kvällen och mår fortfarande lite små dåligt. Hoppas jag inte håller på att bil sjuk, orkar verkligen inte det just nu!


Det fanns en liten "tom tits" avdelning också. Det är en sån sak som jag nog aldrig kommer växa ifrån!

Otroligt många coola konstelationer och organ på utställningen.



Jag tycker det är ganska fascinerande att det finns stadsdelar som Chinatown. Det är ju som att komma till Kina på riktigt! Alla skyltar är på kinesiska, bara kinesiska affärer och BARA kineser.




I nästa inlägg ska jag berätta om min roliga dag idag. Be right back!
Ångrar mig, ni får nästa inlägg imorgon istället. Jag måste verkligen sova så att jag förhoppningsvis vaknar pigg imorgon, då träningen med barnen står på schemat!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Idag har vi varit lite på funästown. Eller villan och snart ica. men det räcker ju! Idag har jag piskat mamma i funäsbacken. Två backryck fick räcka, men de tog ju lång tid ändå! Pappa var och åkte långfärdsskridskor med sina grupp1-kompisar. Vi får höras på skype i veckan!! Puss

2010-11-06 @ 16:05:05
Postat av: Robban

Kanon. Du far lara (det finns inget svenskt tangentbord annu till min nya Ipad) dig att laga kinesisk mat.

Har idag akt langfardsskridskor i Rogen omradet, du kommer ihag far vi var med Anton for 10 ar sedan. Helt djavla otroligt fantastiskt fint. Annars ar allt som det skall vara i Funas.



/nr

2010-11-06 @ 16:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0