Varning för ett lååångt inlägg!

Här kommer då det utlovade inlägget om min fantastiska helg i korta drag!

Det började i fredagseftermiddag med en mysig middag hemma och sen åkte vi iväg till IKEA. Gud vad man uppskattar IKEA nu! Vi gick runt där i några timmar och jag blev plötsligt väldigt patriotisk. Alla produktsnamn heter samma sak här så det var lite roligt när man frågade efter någon vara och de sa: "Yes, you can find the Tylösand couch over there" eller liknande. Men det bästa var när jag gick till matavdelningen och köpte glögg, julmust och knäckebröd. Mums!

Sen släppte de av mig vid tågstationen där jag tog tåget in till downtown. Straxt efter mig kom hela Seattle gänget till hostlet som vi skulle bo på, Gud vad kul det var att träffa Fillan igen!
Vi slängde in grejerna i rummet och drog ut på stan. Vi gick till en klubb nära vårt hostel och vi hann inte mer än att beställa en drink innan en gubbe kom fram till mig och började prata. Jag var verkligen inte intresserad så jag vände mig om och fortsatte snacka med tjejerna. Men det visade sig att han typ ägde klubben och han frågade om vi ville komma in till VIP avdelningen. Varför inte tänkte vi och innan vi visste ordet av det kom det in en flaska champange till oss. Vi dansade och hade asroligt hela kvällen och när klubben stände gick jag, Catrin och Jossan vidare till en efterfest. Lägenheten stank verkligen av gräs (det är jättevanligt att knark här) så vi flydde ut på balkongen där vi stod ett tag och snackade. En kille kom fram och frågade om vi inte ville ha lite marijuana och ungefär då tyckte vi att det var läge att gå. Efter att ha gått i en halvtimma i snöstorm för att komma tillbaka till hostlet och efter att ha insett att vi inte skulle få något fyllekäk eftersom Mc Donalds börjat servera frulle blev vi glatt överraskade när vi såg att Stephanie och Angelica satt i entren och käkade frukost. Så efter att käkat ca 6 rostade mackor med sylt var gick vi och la oss strax efter 6.

Klockan 9 blev jag väckt av de andra i rummet och efter frukost nummer två, ett långt Felicia snack och lite chill på rummet begav vi oss till Mc Donalds för lite lunch. Sen gick vi på stan i några timmar, som tur var hade snöstormen lagt sig och Vancouver bjöd på fint väder. Sen gick vi hem o sov, gjorde oss i ordning, gick ut och käka och började kvällen med snack på rummet och sedan nere i puben på hostlet med ett gäng australiensare. Sen drog vi ut på massa äventyr och kvällen slutade uppe i ett penthouse med utsikt över hela Vancouver. Grymt!

I går var vi tvungna att checka ut 11.00 så lite lagom sega steg vi upp vid 10 och började packa. Sen gav vi oss ut på stan igen, käkade frukost/lunch och gick ner till vattnet för att kolla på den fina utsikten. Sen gick typ alla och köpte Canadavantar, som blev helgens enda shoppingköp!

Otroligt rolig helg så tack alla tjejer! En bild säger mer än 1000 ord, so here you go:

http://publishme.se/1683243/images/118417503/



Jag lånade några bilder från Sara, Felicia, Angelica och Jossan. Hoppas det är lungt:)


Puss!


Kommentarer
Postat av: Julia

Jävlar vilken transparens (betyder att man inte döljer något :-)). Kul att du inte bara är en präktig duktis, hemmafru och minsting. Hah. Njuter av att ha en roomie.

2010-11-23 @ 21:28:08
Postat av: Johanna

Ja men jag tyckte det var bättre att skriva vad som hände och visade lite bilder, blir mer personlig då! och jag är ju inte bara en liten präcktig tjej;)

2010-11-23 @ 23:29:04
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/
Postat av: Julia

Nej, du kan ju inte ens stava till det :-).

2010-11-24 @ 09:32:54
Postat av: Julia

Nej, du kan ju inte ens stava till det ;-).

2010-11-24 @ 09:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0