Tisdag den 23 November

Nu sitter jag och lyssnar på det här, dricker julmust och äter Kanadensiska pepparkakor. Mysigt! Imorgon ska jag åka några ärenden till Maureen på IKEA så då blir det nog även ett stopp på matavdelningen. Typ glögg och pepprkakor. Amerikanerna och Kanadensarna är säkert bra på mycket men att göra pepparkakor finns inte med på den listan. Svenska pepparkakor is the shit så att säga!

Idag har jag iaf sprungit en runda i snön och kylan. Det har bara på någon vecka blivit otroligt kallt här. Förra tisdagen när vi var ute och körde intervaller kunde man springa i bara sportbhn och idag hade jag vintertights och tre lager tröjor på mig och frös skitmycket. Konstigt hur det kan svänga så snabbt. Det är tydligen rekordkallt här för att vara november, vilket inte är så mycket att hänga i julgranen för oss svenskar. Nu tror jag det är -10 och idag på dagen var det väl kanske -5. Folk säger hela tiden " tur att du ska åka back east nu när det är så kallt här." Jag antar att de tycker att allt som är east om Vancouver är " back east", vilket hela Kanada och USA är.
Men det ska tydligen bli varmt här imorgon igen. Bra är väl det för hela Vancouver verkar stå still och vara i chock om temperaturen sjunker till mer än -5.

Nu ska jag smutta vidare på min julmust och sätta igång med packningen.
Hoppas ni har det bra där hemma och trots att jag trivs jättebra här så saknar jag er alla!


En fin bild från i helgen!


Puss alla fina människor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0