Torsdag den 23:e september

Nu skulle jag entligen visa fina bilder från dagens bullbak hos Elin & Jonas. Men eftersom bilderna är inlåsta på Eins kamera och hon tydligen är sjukt busy med något annat så får det helt enkelt vänta tills imorgon.
Istället ska jag fylla ut det här inlägget med att skriva några rader om Kanada (jag kan aldrig bestämma mig om jag ska skriva med C eller K så jag blandar lite hej vilt som ni märker). Jag tror att det är först nu som jag verkligen fattar att jag ska åka. Jag vet inte hur många hundra gånger jag har berättat för folk som ställt den obligatoriska efter-studenten-frågan "Jaha vad ska du göra nu efter studenten då?" att jag ska åka till Canada. Jag har alltid berättat samma story, det är som att jag trycker på play och sen läser jag upp några inmatade rader. Jag har liksom aldrig tänkt att jag verkligen ska iväg på riktigt, förs nu. Nu när Maureen & Ted börjat rensa upp "mitt rum" och jag snart kan räkna dagarna som är kvar på fingrarna. Nu inser jag att jag ska lämna min kära familj och mina underbara vänner som jag har fått bättre kontakt med igen efter tre år i Eksjö. Jag trivs så jäkla bra med mitt liv nu och just nu känns det lite jobbigt att behöva lämna Karro, Elin, mamma, pappa, mina underbara systrar och alla ni andra också. Nu låter jag ju bara deppig, dryg och otacksam och det är jag verkligen inte! Detta är ju en otrolig möjlighet jag har att lära mig engelska bättre, få träffa nya spännande människor och få en nystart. Jag vet att allt kommer bli kanon när jag väl kommer dit och jag har verkligen sett framemot det här i flera månader. Det är väl bara bra att jag njuter av livet och lever i nuet?! Jag intalar mig i alla fall det!
Eftersom jag inte har några bilder från dagen bjuder jag istället på en låt. Jag börjar alltid att skatta när jag hör den här låten och hoppa runt i något som ska föreställa en dans. Den får mig att tänka på allt roligt som hände i våras, världens bästa student, Eksjö och den underbara sommaren som har varit. Det var nog allt jag hade att säga för ikväll.
Sov gott mina kära läsare!





Kommentarer
Postat av: Klara

Har du sett filmen? Om inte, gör det! Den är sjukt bra!!

2010-09-25 @ 14:14:07
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: Johanna

Yes, det har jag faktiskt:)

2010-09-25 @ 16:31:46
Postat av: Anna

Kommer aldrig glömma "dansen" till denna! HAHAHA!

2010-09-29 @ 12:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0