Ytterligare en lyckad skiddag!

Halla dar hemma!
Idag har vi firat St patrick's day med en Guinness och bra skidakning. Det kan ju inte bli battre!
Nu ar vi tillbaka i Big White efter nagra dagar i Rocky mountain. Det var en fantasitisk liten roadtrip jag, Ted, Nicole och Joshua tog. Efter en full skiddag i mandags satte vi oss i bilen och korde mot Golden som ligger ca 5 timmar fran Big White. Bilresan gick bra och efter att jag, till min stora fortjusning slagit ungarna i Super Mario x antal ganger anlande vi till hotellet. Efter manga om och men kom vi fram till att det var en timmas tidsskillnad i Golden sa vi korde runt hela stan (vilket i princip bestod av tva gator) for att leta efter en resturang som var oppen. Nar vi gick in pa 7 eleven for att fraga om dom visste nagon resturang som var oppen svarade tjejen bakom kassan " Jag vet inte men annars har vi frysta pizzor!" Later ju astrakigt nu nar jag laser igenom det men det var ett typiskt tillfalle dar man maste varit dar for att uppskatta det.

I tisdags akte vi till Lake Louise som ligger ca en timma fran Golden. Jag alskar Lake Louise fran och med nu! Det ar inte sa mycket off pist akning men omradet var jattebra, det fanns manga roliga backar och utsickten var otrolig (det anda trakiga var att det var ganska dimmigt). Efter en lunch ute i solen och mycket flams i backen var vi klara for dagen och akte till Chateau Lake Louise som ar ett varldsberomt hotell. Utsikten var otrolig men jag hade faktiskt svart att tanka mig att ett sant enormt hotell kan ga plus. Men tydligen kommer folk fran hela varlden dit for att relaxa, gifta sig, vandra, leta efter grislibjornar, aka skidor m.m. Sen akte vi tillbaka till Golden, at god mat, simmade och lekte i poolen och avslutade dagen med att kolla pa en film i sangen.



I onsdags akte vi upp till Kicking Horse som ligger precis utanfor Golden och akte i puder heeela dagen. Vi akte ner for sadana backar man bara tror finns pa film och vi hade kanslan av att vi var med i en skidfilm hela dagen. Kicking Horse ar ett litet omrade och man maste vandra ganska mycket for att hitta dom riktiga guldkornen. Men det gillar jag! Det var nastan inga turister (ni vet vad jag menar..) i backarna utan dom som var dar visste vad dom gjorde. Alla hade feta off pist skidorna och nar nyheten hade spridits att det fanns farskt puder dar borjade fler och fler dyka upp. Om jag skulle ranka mina basta och mest minnesvarda ak skulle definitivt Kicking Horse vara i topp. Men i det stora hela ar nog Whistler snappet battre iom den otroliga valmojligheten i Whistler.

Idag har vi haft en fantastisk dag i Big White med solsken, -2 och puder.
Minst nagra ganger per dag slar det mig ur mycket jag alskar skidor och mitt liv just nu. Trots att en veckas liftkort kostar lika mycket som en veckas solsemester till Grekland med all incluses sa ar det vart varenda krona.
Vi konstaterade igar att min framtida kille maste vara en fena pa att aka skidor eller iaf jakligt villig att lara sig och lagga mycket pengar & tid pa skidresor. Brenda tyckte ocksa att det ar viktigt att det ar okej for honom att jag ar battre an han pa skidor, haha!
Sa ar du en snygg & rolig singelkille som ar en jakel pa skidor bor du hora av dig. Nu ska jag avsluta detta inlagg innan min blogg blir en dejtingsajt. Haha!

Imorgon ar det den 8:e och sista skiddagen och sen aker vi forbi Kamloops i helgen och hejar pa Mo som ska springa en tavling. Lite trakigt att lamna Big White men mina ben borjar saga att det ar dax att lagga av! Men redan om lite drygt en vecka star jag pa skidor igen. Da med Julia i Whistler!

Puss & Kram

Little J

Kommentarer
Postat av: Jossan

Ååh, de världsberömda GRISlibjörnarna! De måste vara något alldeles extra, har aldrig hört talas om dem. Korsning mellan Björn och gris?!



Han får gärna ha segelbåt också;)!

2011-03-19 @ 16:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0