Ny vecka!

Känns lite sådär att min statistikkurva just nu enbart går neråt och jag som inte ens bloggat i en vecka! Men som tur är har jag några trogna läsare och jag har kanske haft min tid i rampljuset?!
I lördags när jag mötte Dan sa han "Nämen är det inte bloggerskan" och det första (efter HEJ PUPPY!! såklart) Petter sa till mig idag var "Det här kommer väl upp på bloggen hoppas jag?!". Så jag ska allt fortsätta blogga för mina trogna läsares skull. Hahah! 

På tal om Petter så var han och jag och klättrade idag på Karbin. Väldigt kul det där med klättring tycker jag. Nu ska jag grönt kort tror jag så att även jag kan säkra så att Petter också får klättra lite nästa gång. När mina armar dog (vilket var efter pinsamt kort tid) så lattja Petter lite på de nya väggarna och sen drog vi hem och åt.

Det känns som att jag planerar mina dagar väl, för direkt efter maten åkte jag till stan för att fika med Sonia. Sonia och jag gick i samma klass från bamseklass (även kallat sexårs) till femman och jag har i princip inte träffat henne sen dess. Vi hade jättetrevligt och började prata om den gamla goda tiden och samtalsämnet kom snabbt in på våran lilla men ack så framgångsrika sångkarriär. Det är nämligen så, för er som tycker jag sjunger falskt (läs Anna Ljung) att jag har sjungit i kör och "turnéat" runt. Något att skriva på CVt kanske?
Kören hette ministrålarna och det var vi som sjöng dagens visa på barnpogrammet förr om ni kommer ihåg det. Men av någon konstig och väldigt oklar anledning fick jag och Sonia aldrig sjunga dagens visa. Det finns förmodligen två alternativa svar på detta. Nummer ett är att vi var för fula och stora (de ville bara ha små söta tvååringar som knappt kunde snacka och än mindre sjunga) och alternativ nummer två är att vi sjöng falskt. Jag vet faktiskt inte vilket som är värst! Vi insåg i alla fall piken efter ett tag och slutade.
Hur som helst har jag bildbevis, men först lite bilder från idag.






En upp och ner vänd vägg. Krävs nog lite mer träning innan jag klarar den.



Men Petter var duktig!






Ser ni hur fokuserad jag är?!



Sonia minns du?: "Ta nu bussen i från slussen till Vallentuna där du ser ett gäng med tackter...?" ;)


XOXO



Kommentarer
Postat av: Jossan

2010-08-31 @ 22:29:31
Postat av: Jossa

Fan, jag skulle precis skriva att om du tycker att turnera är att åka buss mellan Slussen och Vallentuna och sjunga lite under riden så har vi nog varit på många turnéer! Och så hade du redan tagit den! Men jag tar den ändå:)!!

2010-08-31 @ 22:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0