Dan före dan före dopparedagen!

Idag är det dan före doparedagen för alla er där hemma och när ni läser detta är det självaste julafton. Här måste man ju vänta en extra dag, plus 9 timmars tidsskillnad från hemma så vi är verkligen efter er.
Jag har hur som helst ingen julkänsla alls i år. Jag har verkligen försökt att få det genom att julpynta huset, dricka glögg och julmust, tända ljus, köpa julklappar m.m. Men den är som bortblåst i år! Det kanske inte är så konstigt, jag saknar alla där hemma speciellt mycket nu och jag saknar verkligen att fira jul i funäs. Men det kommer fler år och det känns faktiskt bättre än jag trodde det skulle göra. Jag var deppig igår, men nu är jag nästan på topp igen!
Någon som däremot förgyllde min dag var Carin Rosander. Jag och Maureen har varit ute på ärenden hela förmiddagen (arcteryx factory store, IKEA och ett köpcenter) och när vi nyss kom hem tittade jag i brevlådan och hittade ett kort. Det var så fint , oväntat och det var perfekt timing! Tänk vad mycket ett litet kort kan göra:)
Tusen tack underbara Carin!

Nu ska vi packa ihop våra grejer och bege oss till färjan. Vi ska åka ut till Maureens bror som bor på Vancouver Island och fira jul med hennes släkt. Hon har snackat om hur snygga hans tre söner är sen jag kom hit så nu är det väl upp till bevis! (men tydligen är alla tre över 2 meter så matchningen är ju inte den bästa.)
Vi ska åka slalom, längd, äta mat, åka ut till deras stuga vid havet och bo där några dagar, kanske försöka lära mig surfa (tydligen bäst vågor här på vintern. Men kallt!), springa längst havet m.m. Kommer nog bli fint, trots att jag inte är i funäs.

Här kommer några bilder på mig och fina Carin. Underbara minnen!













Puss & Kram

Lilltle J

Ps. Tack för tipset om de/dem Malin, det var toppen! Ingen har lyckats förklara det för mig innan så nu kanske jag äntligen kan lära mig.

Ps2. Mamma du är inte alls småfet och Jossan jag har som tur är inga bilringar att krama om! Kul att iaf 4 personer skrev om sig själv. Det är himla roligt att läsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0