Filmer

Här kommer två filmer som avslutning på mina Torontoinlägg.




En ständigt återkommande grej här är att lära folk svenska ord. Folk frågar ofta "Vad är det svenska ordet för det här.." osv. Så när hela tjocka släkten träffades på Thanksgivinghelgen frågade många och ett av orden som kommm upp var Godmorgon. Grejen var bara att de trodde jag sa Goodmorron så hela helgen gick alla runt och sa Goodmorron Johanna, haha!
Grejen varför jag säger "Säg Johanna" är att här kan folk inte säga Johanna. De sjunger liksom när de säger det och delar upp det som Jo-han-na.

Freestylekillen Austin frågade vad många ord hette, för han var nästan helt besatt av Sverige, skidor, Åre och Jon Olsson. Han ville veta massa ord men det roligaste var helt klart när han frågade vad skidor hette, jag sa vad det var och han "repeterade". Det var det sjukaste jag hört! Hela släkten höll på att skratta på sig när han sa det för det lät som att han aspackad. Tyvärr tror jag inte att han säger det i klippet, men Ted är ju ganska rolig. Ted och Maureen har för övrigt bott i Sverige i nästan tre år så han tar lite illa upp när jag skrattar när han pratar svenska. Men bara lite hoppas jag!
Under veckorna jag bodde hos Brenda och Nick hade vi dagens svenska ord. Så jag sa ett eller några svenska ord som de lärde sig. Det klart roligaste var sju och sjukhus. Folk här kan nämligen inte uttala chuu ljudet. Så ofattbart enkelt och roligt att skratta åt.





Jag har köpt en ny jacka, som ni kanske såg på bilderna i förra inlägget. Den kostade 9,5 dollar (typ 60 kr) och det skriker 70-tal om den. Jag älskar den kanske inte men jag tycker den är lite cool och jag köpte den lite för att reta Joshua. Han vägrade att gå i närheten av mig när jag hade den på mig och när Kylah (deras kusin som var och hälsade på) köpte en liknande jacka blev han ju inte direkt gladare. haha!

Som ni hör har min engelska inte direkt blivit bättre. Men än är det några månader kvar!


J

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag kan inte se filmerna. Det står att det är ett privat videoklipp?

2010-12-16 @ 20:02:02
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hmm... ska kolla upp det:)

2010-12-17 @ 07:32:27
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0