I'm alive

Hej allesammans!

Inte den basta uppdaterigen kanske, men detta ar forsta gangen jag sitter vid en dator pa over en vecka. Eller okej jag ar inne pa familjens wifi med min telefon ganska ofta men jag kan inte blogga fran den. Jag har det iaf hur bra som helst! Vi gor massa roliga saker hela tiden och jag kanner mig verkligen som en i familjen.
Dom bor i ett stort hus pa landet, ca 40 minuter utanfor Toronto. Sonen i familjen, Joshua ar en riktig fristyle och skidkille sa han har byggt rampar och hopp i hela tradgarden. En rolig grej ar att han onskade sig en sak i present pa hans fodelsedag forra aret. Durt! Sa han fick 15 lastbilslass med smuts pa hans fodelsedag. haha!

Forra helgen hade vi en stor slaktmiddag har med massa folk, sjukt mycket mat och pannkakor, lonnsirap, bacon och agg till frukost. Jag fattar inte hur folk har kan vara sa smala. Aven om jag forsoker ata nyttigt sa ar det ju socker i ALLT. Som frukost tex. Brenda var gullig och kopte plain yoghurt till mig for nagra dagar. Visst var den plain, alltsa utan smak. Men den var ju sotare an alla socker yoghurtar hemma. Och nagot grovt brod finns ju absolut inte. Sa min frulle over here bestar av sot yoghurt med musil sot som godis och vitt brod med jordnotssmor. Och jag som har sagt att jag inte ska se ut som Australien Julia nar jag kommer hem;-) Lycka till!

Jag har hangt med Brenda hela veckan nar barnen ar i skolan. Vi har fixat har hemma, handlat, lagat mat och fixat. Hon ar hur gullig som helst sa jag kommer verkligen sakna henne och resten av familjen har jag aker "hem" pa torsdag. Men jag saknar mina plast foraldrar ocksa sa det ska bli kul att aka hem till Vancouver igen.

I torsdag tog jag och mamma Brenda en tripp till Niagarafallen. Allt var lite turistit men det var ganska cool och roligt att ha varit dar. Vi korde aven till en stad som hette Niagara-on-the-lake (konstigare namn far man ju leta efter) som var ett urmysigt litet samhalle. Vi gick runt i affarer en stund, at lunch pa ett fint stalle och akte runt och kollade pa alla fina hus och vingardar. Igar visade Brenda och Nicole runt mig i Toronto. Vi var uppe i CN tower, som jag tror ar typ varldens nast hogsta byggnad och jag och Nicole rullade runt pa glasgolvet de hade uppe i tornet. Sen gick vi runt pa stan och nar vi kom hem hade Joshua och Nick gjort pizza. Vilken service!

Nu pa morgonen har vi haft kuddkrig, spelat wii, atit brunch och chillat. Nu ska vi aka in till deras narmsta stad och kopa lite saker. Senare ska vi julpynta huset, kopa julgran och ha nagra vanner over pa middag.

Nar jag kommer hem ska jag lagga upp massa bilder och beratta mer om vad jag gjort de senaste dagarna. Nu drar snart Joshua bort mig fran stolen. Jag ar som hans nya storasyster. Synd bara att jag inte vann over honom pa playstationkrigsspelet vi spelade nyss. Det skulle varit fint!

Puss

Little J


Ps.
Elin du lyckades inte ens publicera inlagget. Bra gjort;) Men tack for hjalpen med headern!


Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, fan då.. jag var fett arg över att det aldrig kom upp men jag orkade inte fixa det.. Är ju sååååååå busy! ;)

2010-12-04 @ 22:11:12
URL: http://ca
Postat av: Julia

Kanadajohanna, det blir nåt att bita i det :-). Hah. Kom ihåg att man inte märker när man blir mullig utan plötsligt händer det!

2010-12-06 @ 13:39:58
Postat av: J I L L I Z

Åååh, fin blogg!!!!!!!!!!<3

2010-12-06 @ 14:31:04
URL: http://jilliz.blogg.se/
Postat av: J I L L I Z

Åååh, fin blogg!!!!!!!!!!<3

2010-12-06 @ 14:31:08
URL: http://jilliz.blogg.se/
Postat av: J I L L I Z

tryckte två gånger XD hehe

2010-12-06 @ 14:31:38
URL: http://jilliz.blogg.se/
Postat av: Johanna

Julia, jag vet! Jag forsoker tanka pa det men det ar sjukt svart nar allt man ater innehaller socker och jag typ inte har tranat en gang sen jag kom hit till Toronto. Men pa torsdag aker jag tillbaka till Vancopuver och da ska jag allt forsoka komma igang med traningen for da ar det bara en manad kvar tills mamma o Jossan kommer:)

2010-12-06 @ 15:42:44
Postat av: Malin!

Ååh johanna, vad kul att läsa! Här ligger jag i sängen och borde egentligen sova, men blev så nyfiken på hur du har det, och så hittade jag dethär!

Kul att du verkar leva värsta semester-livet och göra en massa roliga saker :) Har förståss fått en massa bilder i huvudet när jag läste, men ser fram emot de riktiga!.. och det kommer inte se ut som jag tänkt mig på långa vägar.. ( men du är dig kanske lik, elr hur var det nu? haha! ) Puss

2010-12-07 @ 22:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0