Julavslutning

Igår hade vi julavslutning med barnen i klubben. Jag hade varit och köpt massa vita och blå ljusslingor (eftersom det är klubbens färger) så jag och Maureen gick ut i skogen och letade upp ett träd att sätta slingorna i. Något som visade sig vara lättare sagt än gjort eftersom skogen runt omkring löpbanan enbart består av skit och höga träd. Men vi hittade en som fick duga. Sen hängde vi upp polkagrisar i granen och la en kort med mandariner och godis under granen. Sen sprang vi tillbaka till skolan och mötte upp ungarna för att ta med dom på en liten runda i skogen. Dom (har börjat skriva dom istället för de eller dem för jag har aldrig lyckats lära mig när jag ska använda vad, vilket några gärna anmärker) blev helt till sig när de såg granen. En väldigt rolig och lyckad avslutning.







Johanna

Kommentarer
Postat av: Julia

Tack för att du börjat använda dom istället, skönt! Nu ligger jag på sängen i funäs, vi har just ätit bruchetta och resten av den lilla familjen kollar på TV. Om du varit här så hade du nog tyckt att jag var asocial eller tvingat mig att spela spel. Tycker det är skönt att vara på rummet och läsa. DEssutom nu när jag inte är riktigt frisk (svaghetstecken jag vet).



Idag var jag och mamma på villan och kollade skidor. Snackade med Carl D som sa att han följde bloggen slaviskt.



Vi får styra upp biljettbokning i veckan!



XOXO

J

2010-12-18 @ 19:36:01
Postat av: malin.

Jag lärde mig en bra sak en gång om när man ska använda DE / DEM.



Om man det går bra att säga VI i meningen,istället för de/dem så ska det vara DE. Kan man sätta in OSS i meningen så ska det vara DEM. Och det brukar fungera!



Tänk 2 bokstäver DE ist. för VI

3 kobstäver, DEM ist. för OSS.



Hoppas du förstår något av mitt svammel!

2010-12-22 @ 12:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0