22:46

Idag har jag sugit in det sista fina vädret för denna höst. Det sägs att regnet kommer imorgon och när det väl kommer så stannar det tydligen länge. Men jag är nöjd ändå! Jag har fått uppleva en otroligt lång och fin höst det här året. När jag lämnade Sverige så hade jag fått otroligt många fina höstdagar och när jag kom hit var det som i början av september igen.
Dagen började med en Remembrance Days konsert på Maureens skola. Imorgon är det nämligen Remembrance day här. Det är en röd dag då man ska minnas alla de som dött i något av världskrigen och de som just nu befinner sig i krig. Så det säljs vallmoblommor (typ som våra majblommor fast större) landet runt och hålls  minnesstunder överrallt.
Minnesstunden var hur som helst bra och typsik amerikansk. Det är många gånger den senaste månaden som jag tänkt "sådär trodde jag bara det var på film", så även idag. Det var strikt, pampigt och ståtligt.
Efter detta rullade jag ner till White Rock och gick en promenad, tog en kaffe vid kajen, skypade med mamma och dagen avslutades med en joggingrunda längst vattnet och jacuzzibad i höstkylan. Mitt liv låter så glidit just nu och jag antar väl att det är det också. haha!











Imorgon ska jag springa en löptävling i Standly Park, gå på Vancouvers berömda akvarium och se Warren Millers senaste skidfilm. Full rulle som vanligt!


J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0