Canada = ett u-land?

Jag bloggar då inte från Toronto nu utan från mitt rum i Surrey. Vilket kaos det har varit idag! Det började med att Maureen väckte mig en timma tidigare och sa att vi var tvugna att åka tidigare eftersom det snöade och kunde då vara mycket trafik. Så vi åkte iväg vid sjutiden och var framme vid flygplatsen lite innan nio, en resa som normalt tar ca 30 minuter. Så vi fick springa till bussen, checka in och fixa med bagaget innan vi mötte upp alla de andra i BC teamet. Det är nämligen en stor terränglöpningstävling (typ SM) i Toronto, det är därför vi åker. Ted är med som ledare, Maureen som aktiv och jag har bokat min resa lite vid sidan av.
Vi hann ta en kaffe på Starbucks och surfa lite (grymt bra service med gratis WiFi på flygplatsen) innan vi gick ombord på planet. När vi hade suttit där i två timmar sa de att flyget var inställt pga vädret. Det bör tilläggas att det var helt vindstilla men snöigt. Hela Vancouver och nästan hela Canada stannar typ upp så fort det kommer snö. Borde de inte vara vana med snö? Det kommer tydligen aldrig så här mycket snö så tidigt i Vancouver som nu så dem var väl inte berädda. Men hallå, Canada är väl ändå ett modernt land! Som någon sa idag: "Vi klarar av att arrangera vinter OS men hela staden fuckar upp när det snöar 2 dm." Sant!

Coachen för BC teamet hade, efter några telefonsamtal lyckats fixa så att hela teamet ombokades till flyget som går imorgonbitti. Problemet var ju bara att jag inte tillhörde teamet och alla flighter var inställda så ALLA ville boka om sina biljetter. Orkar inte ta hela historien nu men det slutade iaf efter många om och men och många timmar i kö med att jag fick den sista biljetten på 07.00 flyget. Kanon förutom att alla (Ted, Maureen och deras kompis som sover här för att det var så långt hem för henne) måste åka hemifrån 05.00 pga mig. Deras flyg går nämligen inte förs 10.00. Men bättre det än att jag inte skulle få någon plats alls.

Så nio långa timmar efter att vi lämnade huset imorse var vi hemma igen. Eftersom jag inte hade ätit något sen vi åkte hemifrån imorse så bangade jag på att springa en runda när vi kom hem. Så Ted, Maureen och deras kompis stack ut och joggade. När de inte hade kommit tillbaka efter 1,5h började jag undra var de var någonstans. Men några minuter senare kom Ted hem och sa att jag skulle sätta på mig en jacka och komma. Deras grannar en bit bort hade nämligen köpt en ny fet 3D tv som de ville att jag skulle kolla på. Så jag klädde på mig och sprang efter Ted. När jag kom in i huset hittade jag Maureen och hennes kompis i soffan tillsammans med grannarna, kollandes på tv och med en öl i handen. Så mycket för träning!
Så där satt vi några timmar, drack varma baileydrinkar, åt christmascake, kex med ost, popcorn, drack te, kollade på deras feta tv och snackade med gubben i familjen som var roligt full. Väldigt trevligt!

Nu måste jag sova för imorgon ringer klockan 04.30. Håll tummarna för att vi kommer iväg imorgon!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0