23:21

Idag har jag varit och handlat mat...i över 2,5 timmar! Maureen gav mig en lista på vad som skulle köpas på de olika ställena. Här är det nämligen så att man handlar sina grönsaker på ett ställe, yoghurt på ett annat, kött på ytterligare ett och ja ni fattar. Vilket är lite mer tidskrävande men jag gillar det! Självklart är det massa stora supermarkets också. Såklart tar allt fyra gånger längre tid för mig än det gör för normala människor här. Jag måste nämligen, för det första försöka luska ut vad det är jag ska köpa och det är inte alltid det enklaste. Det skulle underlättat en del om jag hade tagit min ordbok med mig men jag luskade fram det efter ett tag och för det andra så tar det ett tag innan jag hittar rätt vara i affären och för det tredje så måste jag försöka översätta alla jäkla mått, vilket var det svåraste idag. 2 pound plain yogurt, 3,5 inch bittersweet chocolate, 1 once parsnip. Ja ni fattar! Jag har nu skrivit en liten fusk lapp men i affären försökte jag förklara mitt problem, så pedagogiskt som jag kunde för personalen och nästan ingen kunde hjälpa mig. En kille sa: "Yes I can help you, 8 ounce butter (eller vad det nu var) is about one cup". Vilket verkligen hjälpte! Gram?

Idag har jag iaf lekt husmor hela dagen. Jag har som sagt handlat(vilket jag gillar att göra när jag är utomlands), städat lite och sen har jag lagat massa mat. Teds gamla high school kompis och hans fru var på middag, så Ted och Maureen fick bestämma maten så lagade jag. Det blev Lax härifrån med pumpa och massa grönsaker i ugnen, gratinerade pärllökar, sallad med en dragonyoghurtdressing och en fet chokladkaka med sorbet och hallon till dessert. Allt blev faktiskt väldigt gott!
Jag har tyvärr inga roliga bilder att visa upp från idag. Men här är en passande bild:



PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0