Fredag


Vilken bra dag jag haft idag och den kommer förhoppningsvis avslutas på ett ännu bättre sätt. I morse gick jag upp ganska tidigt och åt frukost. Sedan återvände jag till min kära säng, snoozade, läste min ENGELSKA bok (pappa, du läste rätt!) och vid halv tio tiden gav jag mig ut på en löprunda. Var trött efter 3 km men jag fick allt pina mig för jag hade redan bestämt vilken runda jag skulle springa. Så 13,5 backiga och otroligt slitsamma kilometer senare var jag hemma. För er som har lite svårt med matten sprang jag alltså 16,5 kilometer. Med tanke på att jag nästan bara sprungit korta intensiva pass sen jag kom hit så var jag ganska nöjd.

Sen duscha jag o åkte iväg och köpte några formar som jag såg igår när vi var och kollade efter julsaker. De kommer passa perfekt i min framtida lägenhet! De var väldigt billiga (vilket var den främsta anledningen till att jag köpte de, för jag vet att de finns likadana hemma) men det återstår bara ett problem. Hur fasiken ska jag ta hem de? och min Kitchen Aid? De lär ju liksom inte vara så försiktiga när man skeppar hem grejer. Men det är en senare problem! Sen har jag ju faktiskt inte köpt min Kitchen Aid än, men jag hittade en för 299 dollar (ca 2050 kr) förra veckan så den blir det nog.
Sen har jag packat, städat, ringt hostlet o bekräftat, gjort lunch och kollat på Greys. Nu ska vi åka till IKEA och sen ska jag leta mig in mot stan för att vänta in tjejgänget från Seattle. Tror det här kommer bli en toppenhelg!


Ser ut som en leksaks servis från 70 talet på bilden. Men de är faktiskt riktigt söta! Det är 4 blåa portionsformar och en röd stor.



Sen har jag helt glömt bort att berätta att jag har fått ett litet fint paket av mamma. Det innehöll en ring, min allergi medicin och juleskum. Det roligaste är att mamma vet att jag inte gillar juleskum men jag antar att hon ville att jag skulle tänka på henne efterosm det är hennes favoritgodis. Det är nu uttrycket "det är tanken som räknas" passar så jäkla bra. Så mamma: Tusen tack, jag älskar dig!

Sen fick jag även ett funäskort idag från hela familjen. Tack min älskade familj! Nu har alla verkligen börjat fatta grejen med kort, detta var liksom mitt fjärde denna veckan. Problemet är bara att jag blir pank på kuppen. Men det är hur som helst hundra gånger trevligare än ett mail!


Nu ska jag åka iväg på nya äventyr! Bloggar och lägger upp massa bilder efter helgen.


Ha en trevlig helg på er!


J

Kommentarer
Postat av: Elin

Juleskum är bara gott när man är på öppet hos hus Eva och co. Annars äter jag det aldrig ;) Typiskt Eva-godis.

2010-11-20 @ 10:46:06
URL: http://cajjsunk.blogg.se/
Postat av: jules

Men syrran- le creusetsen kommer ju bli lika dyra som om du köpt dom hemma om du räknar med frakt och besvär.

Har haft Henke och halai på frukost och är nu påväg till sandhamn.



Vi får styra upp resplanerna!



XOXO



J

2010-11-20 @ 11:26:20
Postat av: Johanna

Nej vi pratade om det och jag tror inte det. Dom väger så lite ändå!



Gud så trevligt! Vi hörs i veckan:)

2010-11-22 @ 02:03:47
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0