Direkt från arlanda!

Det finns några fördelar med att ha en pappa som reser väldigt mycket. En av dem stavas guldkort på SAS. Det var nämligen så att jag hade glömt att beställa ett skidbagag när vi bokade biljett, plus att jag hade 5 kg övervikt i skidbagaget, 3 kg i vanliga bagaget och 5 kg i handbagaget. För allt detta skulle jag fått betala minst 1200 kr. Men nu checkade jag in med pappa som flyger till London nu på morgonen och när han visade upp sittguldkort så sa mannen bakom disken: "Ja okej, tack vare det här kortet så är det okej för den här gången, men påvägen hem får du förmodligen betala" Vilket flyt att pappa åkte samtidigt som jag!
Nu sitter jag iaf i Loungen på Arlanda, här kom jag också in tack vare pappas gyllene kort. Han släppte av mig här innan han gick iväg till sitt plan och här sitter många finansgubbar och fina damer. Men jag stormtrivs och här skulle jag lätt kunna sitta en dag! Det finns gratis mat, massa tidningar, datorer, tv och sköna soffor. Men nu ska jag snart lämna mitt lilla vip rum och gå mot planet. Ska kanske gå förbi taxfreen och köpa lite lakrits först:)

Vi kanske hörs i Chicago, där jag kommer mellan landa! (Där kommer jag visserligen inte få sitta i någon lyxig lounge med gratis internet så vi får se)

Sköt om er!

Och mamma & pappa: Jag kommer sakna er jättemycket! Vi har haft det så bra dessa månaderna sen jag flyttade hem från Eksjö och jag är verkligen glad att jag väntade ett tag med att åka. Men nu är jag redo. Redo för nya utmaningar!


Kommentarer
Postat av: malin.

Naah,.. jag kan leva mig in i din lyx-känsla! Du lämnar landet på topp.



Jag hoppas att resan går bra och att du hittar någon trevlig stewardess att flirta med :P

Puss på dig!

2010-10-11 @ 10:34:45
Postat av: Jossan

För det första så heter det mellanlanda, och för det andra: Jag kommer sakna er mamma och pappa?!?! WTF, Jag och Julia då?!?! Vi kanske byter ut dig mot en snyggare, snällare, roligare och trevligare syster om du inte passar dig!



Ha så kul nu snuttisen! Vi hörs på skype i veckan! Puss

2010-10-11 @ 11:57:47
Postat av: Sara

Kommer sakna dig massvis! Uppdatera bloggen ofta! sen så får jag väl skaffa skype så kan vi dejta varandra där! :) Lycka till med allt min fina vän <3

2010-10-11 @ 12:33:18
URL: http://juliasara.blogg.se/
Postat av: Julia

Underbart att du vid denna unga ålder redan fattar hur bra du (vi) har det!



Själv kommer man tyvärr inte in i loungen än så för mig blir det takeawaylatte och levain i taxin till Arlanda imorgonbitti.



xoxo

2010-10-11 @ 21:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0