Sunday

Forlat for otroligt dalig uppdatering under helgen! Men under denna lilla "bloggpaus" har jag hunnit med en hel del. Ted och Maureens klubb ska arrangera tva tavlingar nasta vecka sa vi har fixat med det hela helgen. Men istallet for att skriva om allting jag gjort i helgen sa tankte jag skriva upp nagra intressanta iakttagelser och handelser. Gar for det forsta jakligt mycket snabbare och sen tror jag inte ni ar sa intresserade av att lasa en A4 sida lang historia utan bilder. Sa har kommer nagra punkter:

*Nu borjar jag antligen(?) forst vad alla menar nar de sager att Vancouver "ar en av den regnigaste staden i varlden" och "forbered dig pr regn!". Det har namligen regnat konstant har idag. Nu kan jag tanka mig att ni tanker "HA det ar ratt at henne. Hon kan ju ta sina 20 grader och sol och stoppa upp nagonstans!" Det ar lungt, ingen sympati har inte!

*Man borjar forsta att Halloween narmar sig. Hemma visste jag knappt nar halloween var och det ar absolut inget jag nagonsin firat. Men har, ojojoj alltsa! Atminstone varannat hus ar pyntat med spindelnat, doskallar, pumpor, spoken, stora jattespindlar, haxor m.m och minst 6-7 barn har fragat mig pa traningen den har veckan vad jag ska kla ut mig till. De ska vara allt fran cheerleader till Harry Potter, en lollipop, cowgirl, haxor, prinssesor och djur i alla dess slag. Jag maste ju ocksa komma pa nagot smashing! Far leta i Vancouver imorgon.
Vi har iaf haft lite halloween kansla har hemma i helgen. Vi har kopt pumpor i alla dess storlekar, druckit Pumpkin spice latte pa Starbucks (later nastan snuskigt ackligt men det var riktigt gott!), atit pumpkin scones och forra veckan at vi pumkin paj. Tummen upp pa det!

*Jag har borjat visa mina cooking skills och dom verkar gilla det! (Elin jag vet vad du tanker:PppPppP)
Har lagat lite mat och igar gjorde jag en Key Lime Paj som blev riktigt god.

*Traningen gar sjukt segt just nu. Funderar pa om jag har nagot jarnbrist eller natt sant, for jag orkar knappt ta mig upp ur sangen! Eller sa ar det for att det har regnat pa morgonen nagra dagar nu. Svart att saga!

*I dag nar jag var pa Costco(enormt och sjukt billigt varuhus) och blev av med min Costco oskuld sag jag att en Kitchen Aid bara kostade 345 dollar. Vilket motsvarar typ 2300 kr! Sa det blir nog en kop innan jag aker hem. Har ju anda planerat att skeppa hem lite saker och det har tjanar jag ju fett pa. Vad kostar den i Sverige? typ 6000 kr va? Sicket kap!

*Jag har pratat med Maureen om att kanske borja lasa engelska med en High school klass. Nagot jag verkligen skulle behova men ar sjukt radd for att gora. Men om nagra veckor kanske det blir aktuellt och det skulle vara bra for mig! Jag har iaf kopt en engelska bok idag och det ar ju en bra borjan. Nu blev du allt lite stolt pappa?!

*Vi har borjat prata lite om julen, da vi ska aka ut till Vancouver Island och fira med Maureens bror. Det blir nog jattetrevligt och det ar tydligen jattevackert dar dom bor. Och som Maureen sa igar "Du kommer fa det jatteroligt for det kommer vara nagra jamnariga till dig dar ocksa, bl.a min brors tre soner. De ar mellan 16-21 och vilka hunkar! HAHA
Men om det ar nagon gang jag kommer langta hem sa ar det under jul. Inte vara i funas och aka skidor, umgas med min familj och hanga pa villan. Men det ar jag redan installd pa och jag hoppas att jag far det bra har ocksa. Sen sa kommer nog nagra av er och halsar pa, eller hur?

Nu blev det typ en A4 sida med text anda och sa mycket snabbar gick det inte. Men nu vet ni lite vad jag har gjort de senaste dagarna! Notera garna att jag har borjat blanda in lite engelska ord nu och varre kommer det sakert bli!
Nu ska jag ga och sova for imorgon blir det en heldag i Vancouver.

Sov sott!

Kommentarer
Postat av: Elin

Göttmos i Kanada eller?

Om du ändå håller på och spanar på elektroniska saker och får lite tid över så får du gärna ta reda på vad en Canon EOS Rebel XSi kostar där på andra sidan havet(heter också 450d, men jag tror att det andra är det du ska hålla utkik efter). Är lite inne på att göra en uppdatering om x-antal månader ;)

2010-10-25 @ 16:50:11
URL: http://cajjsunk.blogg.se/
Postat av: Jossan

Låter som att du har det bra! Här hemma är det nollgradigt och regnar. Plus att jag spenderar typ 12 timmar om dgen i skolan. T.o.m. i söndags fick jag va här. Kuuuuul!

Du får kolla up det här med kitchen aid. för då får du köpa en till mig med! Tjing-pax för en gräddvit.

Men du måste kolla upp det noga, har för mig att någon sa att dem inte funka i sverige för att det är fel ström i uttagen och det kan bli kortslutning. Eller något sådant. Check it out.

Nä nu ska jag gå tillbaka till att dimensioner motorer till en godisatomat. Skype nån kväll?!



Gullgull

2010-10-25 @ 18:11:30
Postat av: Julia

Äh, du kommer spendera så sjukt många jular i funäs att du tappar räkningen ändå. Dessutom finns det ju ont om hunkar där ;-).



Hoppas det går bättre med träningen snart, du vill ju inte göra en Australien2000. Hah.

2010-10-25 @ 19:45:28
Postat av: Johanna

Elin: Jag kollade bara pa tva affarer idag och ingen av de hade kameran men jag lovar att kolla upp det:)

Jossan: Ussch da! Du far forsoka sta ut, snart ar tentaperioden over!

Det enda som jag vet med Kitchen Aiden ar att det ar amerikanskt uttag, men det ar ju bara att kopa en liten adapter. Nemas problemas!

Vi far nog skypa nasta vecka eller kanske pa fredag. Jag ar saa busy den har veckan;) Men lycka till med pluggandet, du ar saa duktig sa!

Julia: Jo jag vet men det ar fosta julen utan ganget. Men det ar val dax att lamna boet antar jag:)

Hahah nej ussch! Men jag kommer forhoppningsvis igang snart. Kanns bara sa seg i kroppen hela tiden. Just nu ar jag mer sugen pa jordnotsmor och Mocha latte an traning= FORSTA VARNINGSTECKNET!

2010-10-26 @ 07:13:45
Postat av: n-r

Stolt man blir. Efter fyra års tjat köper du en bok under galgen. Det som är regn i Vancover blir snö i Whisler. Att läsa engelska är sjukt bra, gör det, tycker pådrivaren. Kolla järnet.



2010-10-26 @ 16:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0