Lordag den 16:e Oktober!

Hejhopp!

Idag har jag faktiskt sprungit mitt forsta terranglopp sedan minimaran 2002 om jag inte minns fel. Johan, du borde vara stolt! Jag skulle aldrig ha sprungit om jag skulle fatt bestamma sjalv men nu overtalade Ted och Maureen mig och nu i efterhand ar jag val ganska glad for det.

Dagen borjade i alla fall med att vi hamtade upp Emma, en tjej pa 16 ar som har blivit min nya kompis. Vi ska aka in till Vancouver och shoppa nagon dag och hon ska guidea runt mig lite, det ni!
Efter det akte vi till norra Vancouver dar tavlingen var och eftersom jag bor med tva coacher sa var vi dar forst av alla. Sen gick jag och Emma runt dar hela dagen, hejade pa alla sma kids och pratade med massa nya manniskor. Vid tva tiden var det dax for min tur och trots att jag hade forsokt komma pa bra ursakter i flera timmar sa bestamde jag mig for att springa. Vid starten traffade jag fyra supersota tjejer i min aldersgrupp. Synd att de bodde sa langt bort annars skulle vi kunnat bli bra kompisar. Den ena tjejen holl pa mycket med triatlon (det ar natt for oss Karro) och hade sprungit 4 halva Ironman (ni som inte vet vad det ar sa ar det ett triatlon dar man simmar 2 km, cyklar 90 km och springer 21 km) och mycket annat roligt. Hon skulle minst sagt blivit en bra traningskompis!
Vi startade med de som var 18 och aldre och det var ca 25-30 som startade samtidigt (men absolut inte sa manga i min klass) Hur som helst sa sprang jag sa bra som jag kunde just nu. Inte superbra tranad och enbart med en smoothie i magen sa gick det anda over forvantan tycker jag! Jag sprang med Ironman tjejen hela banan och mot slutet spurtade hon om mig. Men jag kom tva, vilket inte ar fyskam. Jag sager daremot inte hur manga det var i min klass!

Sa pavagen hem tyckte vi att vi hade gjort oss fortjanta av lite Fish and Chips sa vi stannade pa ett stalle som tydligen skulle vara valdigt bra. No shit! Det var den godaste Fish and Chipsen jag atit i hela mitt liv, vilket visserligen inte sager sa mycket eftersom jag atit det max 5 ganger innan. Men anda! Det var som en liten fiskaffar man gick in i och valde vilken sorts fisk man ville ha och sedan friterade dem den. Mmm... mamma du skulle alskat det!
Nar vi kom hem var vi sa trotta sa vi har inte gjort sa mycket mer an att hamta min bil som jag ska fa lana och hyrt film. Sa nu ikvall har jag och Ted suttit o kollat pa en film och atit glass i deras entertainment rum, som da aven ar mitt rum numera. Trevligt trevligt!

Tog inte sa manga bilder eftersom jag var sa jakla busy med att tavla, men nagra!






Det har var inte dagens basta outfit pa tavlingen kan jag saga. Sen nar kanner man sig som ett freak om man kommer i tights till en tavling? Tydligen har! Sa jag maste helt enkelt folja strommen och ga o kopa ett loparlinne och sa korta shorts att underlivet far lite frisk luft ocksa. Det ar tydligen sa det gar till i terrangsnurran (visserligen ar det ju sa inom fridrotten hemma ocksa)!

Nu ska jag sova for imorgon ar det traning med barnen som galler!

Gulligull
.

Kommentarer
Postat av: Julia

Shit, vilket träningsläger du hamnat på. Kul!

2010-10-17 @ 08:51:32
Postat av: kungkarro

Goo girl, vilken hurtbulle! Fan ja e stolt:P Du får pressa ut lite taktik av din polare som vi kan använda sen:P bruden ja måste kirra min skype så vi kan snacka, men du verkar iaf ha de riktigt bra, skönt att höra:) saknar dej!

2010-10-17 @ 21:02:00
URL: http://apieceofkarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0