Måndagsångest, vad är det?

Mitt liv som hemmafru blir bara bättre och bättre. Idag har jag ätit långfrukost och kollat på nyhetsmorgon, fixat och trixat lite, åkt in till stan för att gå på en två timmars ansiktsbehandling som jag fick i studentpresent, sen gick jag och köpte kardemummabullar och åkte till mammas smedja och fikade. Hann även med lite träning och passande nog kollade jag och mamma även på New York fruar. Vi är väl hemmafruar på lite olika nivåer tror jag. Men jag älskar min vardag för tillfället och snart blir det förhoppningsvis bara bättre. För om tre veckor sitter jag, packad och klar på planet till Vancouver. Kommer aldrig få plats med alla interkläder och saker jag ska ha med mig. Men det är en annan femma!

Men dagens i särklass roligaste var när jag sa till Matilda som gjorde ansiktsbehandlingen på mig att jag hade börjat få lite finnar i pannan. Då sa hon: "Ja men det är vanligt att man får det. Ofta beror det på stress. Är du stressad just nu?" HAHAHA! Jag gör ju för skjutton inte ett dugg om dagarna nu för tiden.

Gårdagen blev i alla fall en succé. Det var loppis i Aspis/Örnsberg som stod på schemat, på självaste valdagen och jag hade fått familjen att vara med på det. Så under veckan hade jag samlat ihop allt möjligt skit jag kunde hitta här hemma och vi fick även lite saker av Sara, Halai och Henke. Jag och Julia satte tidigt igång att lägga upp allt skräp på bordet och som tur var hade jag lite hembakta bullar att locka med, så att vi inte behövde skämmas för mycket. Sen stod jag, Julia, Mamma (och framåt eftermiddagen anslöt även Jossan) hela dagen och försökte få någon av de tusentals människorna som var där att köpa vårat skit. Och det gjorde dem! När dagen var över hade vi nästan sålt allt och vi fick ihop.... 1562,50 KR!! Ganska bra med tanke på vad vi sålde tycker jag, men det var framför allt jäkligt roligt!. Det var synd att jag glömde kameran, för annars skulle jag filmat Halais försäljning av den fulaste lampa jag någonsin sett. Vi visste att vi aldrig skulle bli av med den, men han gick ut och ställde den mitt i vägen där alla gick. Folk välte den och höll på men efter ett tag hon det en pojke och pekade på lampan "Mamma mamma, kolla vilken fin lampa!" Vilket skämt!
Vi har iallafall bestämmt att vi ska gå på resturang någon dag innan jag åker och bränna alla våra loppispengar. Vi bestämde innan att vi skulle gå på en resturang i den prisklass vi hade sålt för. Så om vi skulle få in nån hundring skulle det ha blivit Mc Donalds. Men nu blir det någon schysst resturang och vi har nog till och med råd med efterrätt. Jihoo!

Nu blev det jäkligt mycket text här och det är ju inte därför man läser en blogg. Utan man vill ju se bilder, så här kommer en bild på bullarna jag bakade och en på veckans loppisfynd (plus en body och en klänning som inte fick plats). Den blå klänningen har jag förresten fyndat i källaren, det kan ju inte bli billigare! Tror det är min farmors gamla klänning från 50-60 talet. Kan vara bra att skriva upp den här informationen i eran intresse-klubben-antecknar-bok. Bara ett litet tips!








/ J 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0