Helgen i Kamloops!

Mamma har efterlyst lite fler inlägg och eftersom jag är en snällhest som alltid gör vad mina föräldrar säger så kommer här en summering av helgen.

Helgen spenderades som sagt i Kamloops som ligger ca 4 timmar norr om Vancouver. Klimatet i Kamloops skiljer sig väldigt mycket från här. Påvägen dit åkte vi igenom bergspass och en otrolig natur som påminde om Alperna, men när vi kom dit var det öppet, kuperat och öken. Det var väldigt kallt tyckte vi Vancouverbor (vi får nästan aldrig under noll här och där var det ca -15 hela helgen) och tydligen är Kamloops känd för sina extrema temperaturer. På sommaren kan det vara olidligt varmt och mängder av skogsbränder medans på vintern är det otroligt kallt men eftersom det är så torrt så kommer det nästan aldrig någon snö där.

Ted och Mo hade inte riktigt sagt hur långt det var dit och här är avstånd på 4-5 timmar ingenting iom att det är sjukt långt till allting. Här tycker man tex att Whistler ligger precis utanför Vancouver och det är ändå två timmar dit.
Nog om det. Det var hur som helst en väldigt trevlig helg med mycket god mat, många & låånga timmar i deras otroligt stora inomhusarena, Starbucks, häng på hotellet, en liten utflykt upp på ett berg för att kolla på den enorma utsikten (jag skippade kameran eftersom vi hade planerat att springa men det slutade med att vi gick hela vägen. Fasiken!) och många glada barn. Barnen var hur duktiga som helst och alla coacher kände sig verkligen som en bunt stolta föräldrar varje gång någon gjorde bra ifrån sig.
På söndag eftermiddag rullade vi tillbaka hemmåt med en enorm huvudvärk efter alla timmar inne i hallen och med en Lemon Snapple i handen.


Även dom större ungdommarna från klubben var där och tävla och gjorde riktigt bra ifrån sig. Jack (killen i täten) vann som vanligt! Men om man har en mamma som har ett OS brons och en pappa som också har varit med i några OS tycker jag fan att man har för bra förutsättningar. Sådana bra gener skulle jag inte tacka nej till!







Mo sprang också och vann som vanligt. Har jag förresten sagt att hon har ett världsrekord? När hon var 50 år slog hon världsrekordet på 800 meter för 50+. Vill ni gissa tiden?! Luras för sjutton inte av att hon var 50 när hon slog det.




Tyvärr blev det bara bilder från tävlingarna och inga på den fina miljön. Men vi ska faktiskt passera Kamloops igen redan i helgen, så jag ska försöka sticka ut kameran från bilfönstret och ta några bilder.

Puss

Little J

Kommentarer
Postat av: Elin

vi vill ha ett inlägg från den här veckan också!!!

2011-02-23 @ 10:27:04
URL: http://cajjsunk.blogg.se/
Postat av: Jossan

Är det Keenan som hoppar längd??

2011-02-23 @ 12:46:02
Postat av: mamma och pappa

Du kan ju börja med att utnyttja de gener du har...

Pappa och jag var ju vääldigt träningsvilliga i alla fall på vår tid! Upp till bevis !

2011-02-23 @ 21:54:37
Postat av: mamma

Idag såg jag och Jossan en domherre på väg till stationen ;det gjorde vår dag. Alla har ju inte samma krav på vad en bra dag ska innehålla...

2011-02-23 @ 21:59:09
Postat av: Anonym

Jag och julia var på friidrottsgalan på Globen. Vi såg Angelica Bengtsson sätta TRE juniorvärldsrekord på samma tävling. Sicken tjej, kan bli nur bra som helst. Hennse pappa sålde korv på landet!

2011-02-24 @ 09:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0