Bowen Island

Lördag: Jag började dagen med att springa en sprint i en park här i närheten. Det gick över förväntan till alla kontroller utom en som jag missade med över 5 minuter. haha! Jag sprang kontrakurs och det var mitt inne i skogen och det såg likadant ut överrallt så det var omöjligt att förstå var jag var. Om jag inte skulle bommat den så skulle jag vunnit 80 dollar tror jag. Istället åkte jag därifrån och skämdes lite för att jag var så dålig. Det var nämligen ett world ranking event och man startade i omvänd ordning efter hur bra man var. Dom visste ju inte hur bra jag var men eftersom jag är från Sverige och Magnus visste att jag gått i Eksjö fick jag starta nästsist. Dom trodde alltså att jag var nästbäst och efter min 5 minuters bom kan jag ju säga att det inte riktigt stämde.

Jag åkte snabbt som attan hem och duscha och sen vidare till färjan där jag mötte Gillian och hennes kompisar Nick, Sara, Dani och så hade dom med sig hundarna Theo och Argo. Hur trevliga som helst!
Det ösregnade verkligen så jag och Dani som satt fram tyckte lite synd om Gill och Nick som var tvugna att rasta deras hundar på färjan.
När vi kom fram till Bowen så åkte vi ca 10 minuter innan vi kom fram till deras mysiga och stora stuga. Vi packade in, drack kaffe, lyssnade på bra musik och snackade. Himla trevligt! När regnet avtog tog vi en promenad med hundarna för att få se lite mer av ön.
När vi kom hem ville dom spela något spel. Sure tänkte jag ända tills dom förklarade vilket spel dom ville spela! Det var ett spel där man läste ett kort (Tex, "Saker en gentleman inte gör", "Saker tjejer är bättre på en killar", "Något du inte vill bli kallad") och sen skulle man skriva sitt svar, lägga det i en låda och sen skulle man gissa vem som skrev vad.
Det här är ju grymt svårt bara på svenska och nu skulle jag alltså, för det första komma på något roligt och sen också kunna stava rätt. Haha det blev många fel och mycket skratt men det var faktiskt jäkligt kul.
Efter någon timma blev vi himla hungriga så vi började laga mat. På menyn stod pasta med pesto, cream cheese, kyckling och grönsaker och lagom tills vi var klara kom Gills bror som hade varit på en anställningsintervju och hans två kompisar. Vi åt, drack öl och fortsatte spela. Efter någon timma ställde sig Nick och Gill och bakade en paj och ungefär i den vevan började vi tröttna på spelet så vi hängde i soffan och lyssnade på musik och några spelade beer pong.
Runt halv två gick jag och Gill och la oss efter en väldigt lyckad dag.


Dani, Gill, Sara och Nick. Det kan vara den snyggaste killen jag träffat! Iaf utan kepsen.

Theo

Sara

Nick och Gills mästerverk!






Bilderna från i söndags kommer lite senare för nu ska jag skypa med Johan.

Puss

J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0