Cathedral Grove

På vägen till Tofino stannade vi till i Cathedral Grove som är ett ställe med massa stora träd inklämt mellan bergen och den fantastiska naturen på ön. Tyvärr ösregnade det och eftersom jag varit på ett liknande ställe i San Francisco när jag var liten var jag inte mega imponerad. Men coolt var det!


Det är inte jättelätt att ta bra bilder när det ösregnar och speciellt inte uppåt. Men ni överlever nog lite smådålig bildkvalite.

Det här var ett av det största trädet tror jag. 800 år gammalt, ungefär 75 meter högt och 9 meter i omkrets.













Såhär såg det ut för.... 12 år sedan kanske. Med risk för att låta som en otroligt gammal människa nu, men det är sjukt vad tiden går fort!


Det var allt för nu!

J



Kommentarer
Postat av: kungkarro

Riktigt schyssta bilder alltså! Saknar dej!

2011-01-06 @ 11:14:48
URL: http://apieceofkarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0