Början på mamma & Jossan veckan

Eftersom jag precis insåg att jag glömde ladda över bilderna från Jossans kamera (vi använde nästan bara den) så blir det en liten sammanfattning av vad vi har gjort under den senaste veckan och sen dom bilderna jag har. När Jossan lägger upp bilderna på facebook kanske jag slänger in några här.

Fredag: De anlände på torsdagkvällen och efter massa kramar och lite mat gick vi och la oss för att gå upp tidigt på fredagmorgon. Vi åkte skytrainen in till stan där vi åt en god frukost och pratade om allt man pratar om när man inte har setts på över tre månader. Det var mycket trevligt och sen åkte vi till Vancouvers museum of anthropology som ligger ute på en halvö vid universitetsområdet. Det var mamma som ville åka dit men det var väldigt intressant. Sen åkte vi ner till Granville Island, gick på en marknad och åt lunch med Ted. Sen åkte vi en seabus över till Yaletown och gick och leta efter Sedinarnas lägenheter. Gud vad vi skrattade konstant!
Sen gick vi till gastown, tog en paus på Starbucks, kollade i några affärer och gick slutligen igenom Chinatown innan vi mötte upp Ted och åkte hem. På kvällen åkte vi ner till vattnet och åt på en jättebra skaldjursresturang innan vi dunstade i säng. Trevlig dag!

Helg: På lördag morgon tog vi vårt pick och pack, åkte över gränsen och vidare ner till Seattle. På vägen stannade vi först på en outlet där vi spenderade några timmar. Vi köpte massa nya träningskläder, ett par converse för 350 spänn och lite annat smått och gått. Till lunch fick mamma äta precis vad hon ville, så det blev en stor Cola och pomme frites för hennes del. När vi var lagom trötta drog vi vidare mot Seattle och gjorde ett litet stopp på Forever 21 (USAs motsvarighet till HM) innan vi försökte hitta hotellet. När vi närmade oss stan blev det helt plötsligt 6 filer och vi hade ingen aning om på vilken sida avfarten skulle vara. Men eftersom vi skulle av på B så antog vi att vi skulle av på vänstersida (eftersom B avfarten inna var på vänster) så jag planerade min körning och la mig såklart i filen längst till vänster. 300 meter innan avfarten insåg vi att avfarten låg på högersidan, så jag korsade 5 filer och några helkdragna sträck innan vi kom rätt. Ussch, jag har verkligen börjat köra som en biltjuv!
Hotellet var grymt fint och låg precis downtown. Jag tror minsann att mamma och Jossan blev lite imponerade av mina reseledarskills!
Vi slängde in våra grejor lite snabbt och drog iväg till gymmet på hotellet i överdrivet matchande nya Nikekläder. Rosa sportbh, shorts, tröja och strumpor. Haha! Jag i rosa?!
Sen gick vi ut på stan för att leta efter något ställe att äta och eftersom vi inte hade ätit någonting på 8 timmar och lunchen bestod av några äkliga salladsblad (förutom för mamma då) så var vi lite lagom hungriga. Efter att ha gått igenom hela stan beslöt vi oss för att gå tillbaka till den första resturangen vi såg. Det visade sig vara en väldigt konstigt japanesisk resturang. Sen är det ju 21 års gräns för att dricka i USA så jag kände mig typ som 17 igen. Så jag fick en sjukt söt efterrättsdrink innan maten, medans mamma och Jossan drack öl. Men maten var iaf god och vi fick så mycket mat att vi fick ta med det vi inte orkade i en doggy bag. Man måste ju passa på!
När vi vaknade nästa morgon var mamma den enda som var hungrig och redo för en fet amerikansk frukost. Så Jossan gick och tränade och jag somnade om ett tag innan vi var redo för frukost. American pancakes, bacon, omelett, croissanter, kaffe, belgiska våfflor med sylt och lönnsirap och massa färsk frukt. Tror ni vi var hungriga vid lunch? Efter tre timmar var vi fortfarande lite jobbigt mätta så lunch åt vi inte förs vid 5 tiden. Matvanorna denna veckan har inte varit dom bästa!
Sen gick vi runt på stan hela dagen. Vi gick till public market place, Gum wall, downtown, första starbuckset m.m. Vi mötte även upp älskade Fillan som visade oss runt och visade var hon bodde. Väldigt trevligt att träffa henne igen och jag hoppas verkligen vi ses igen innan jag åker hem.
Efter en hel dag på stan tog vi som sagt en sen lunch och började så smått rulla hemåt. Eftersom man måste tulla på sakerna man tar med sig från USA till Canada hade vi mycket mödosamt dragit bort prislappen på många saker och kastat kvittot så att de inte skulle fatta att det var nytt. Men dom frågade inte ens om vi hade köpt något så det var lite ovärt.
Det här var bara de tre första dagarna men det är det enda jag har några bilder ifrån så resten kommer imorgon.


















Mammi!





Det var inte jag som satte dit JP, även om man skulle kunna tro det.

Mamma skulle såklart sätta dit sitt tuggummi



Första Starbuckset!

Det regnade såklart

Söta Felicia!

Godnatt

Mini

Kommentarer
Postat av: Julia

Låter som, ni haft det bra, ser fram emot mars då blir det solbrillor på i whistler :-)!

2011-01-16 @ 20:55:54
Postat av: Johanna

Ja det kommer bli grymt! Det var lite för kallt nu men i mars kommer det bli perfekt:)

2011-01-16 @ 23:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0