Big White dag 3

Vi har fri wifi har men det kranglar lite men har kommeri alla fall ett inlagg fran igar, utan svenskt tangentbord:

Dagens basta: SKIDAKNINGEN!
Utan att overdriva eller gora er avundsjuka kan jag lugnt saga att idag var den basta eller i alla fall top tre basta skiddagen i hela mitt liv. Jag trodde jag hade akt pa bra sno forut men herregud! Snon har ar helt magisk. Det ar hero snow som folk sager har. Alla aker som heros i den har snon! Det ar hard men inte isigt och det ar farsk puder overrallt i skogen. Backarna ar vida men det finns sa sjukt mycket skog att aka i. Det ar lagom brant sa man kan aka overrallt i skogen utan att stanna och man behover inte vara radd att man ska aka pa en sten eftersom det ar ca 3 meters sno har.
Vi hittade roliga off pist stallen i skogen efter 16.00 som fortfarande hade mangder av puder. Sen ar det nastan folktomt har just nu sa man har nastan backarna for sig sjalv.

Som ni hor, basta dagen ever!!

Dagens tva samsta: Jag brot av min hyrstav efter ca en timma och lyckades fa tva feta hal i min stora dunjacka efter att ha fastnat i dorren nar vi packade in grejerna (visserligen igar men anda). En ny stav fixade jag ganska latt men min jacka tycker inte riktigt om mig nu och jag vill inte anvanda den for da kommer all dun att forsvinna. Men som nagon smart manniska sa sa ska jag linda om lite ducktejp (silvertejp for er som inte hanger med i min svengelska) runt armen nu innan jag kan sy igen halen.

Som ni hor gar det ingen nod pa min och imorgon ska vi ta en liten roadtrip till Lake Lousie och Kicking Horses men vi kommer tillbaka hit igen pa onsdag och aker skidor har torsdag fredag och pa lordag bar det av tillbaka till Vancouver igen. Kommer nog vara lagom mor da efter 8 dagars tuff skidakning. Det kanns redan rejalt i bena och vi har bara akt i 2,5 dagar hittills. Men det kan vara for att jag och Nicole nastan bara aker i pudret i skogen och det tar grymt mycket i bena.

Nu drar Nicole i mig och vill att jag ska komma och spela ping pong och Wii med dom. Full rulle hela tiden men jag alskar det!!

Hors om nagra dagar!

Puss & Kram

Little J

Kommentarer
Postat av: nils-robert

kanon. Bra att du vilar upp dig. Det där med att laga dunjackor med tejp har jag hört förut ;-)



/n-r

2011-03-14 @ 09:31:41
Postat av: Petter

Är också inne i dunlagarbranschen så vi kanske kan ha en workshop tillsammans. Det finns grymma grejer på marknaden.

2011-03-14 @ 15:57:25
Postat av: Johanna

Pappa menar du mammas dunjacka som jag bet sönder när jag var liten eller vad syftar du på?!

Bra Petter! Du kanske kan ge mig lite tips:)

2011-03-14 @ 16:48:39
Postat av: julia

Mitt olivgröna asfula peakvidunder fick ju en hudfärgad tejplagning på nittiotalet men det gjorde tyvärr inte mycket för utseendet.



Ses snart, längtar!



2011-03-16 @ 09:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0