Tisdag den 8:e mars

Idag firar jag internationella kvinnodagen, pannkaksdagen och fettisdagen
(vad är grejen med att lägga alla tre på samma dag?)
med att baka världens fetaste och godaste kanelbullar.
60 st bullar i storlek XL ligger nu i köket och väntar på att bli uppätna.
Tror att Ted och Mo har mamma att tacka för att jag blivit en fena på att baka eftersom
jag bakar något till dom nästan varje vecka.
Jag älskar dig pappa men dom generna kommer skjuttsingen inte från dig.
Men i år kanske är året banankakan á la -95 kommer tillbaka?!
För er utanför familjen kan jag meddela att trots pappas otroliga matskills så är banankaka
det enda han bakat i hela mitt liv och det gjorde han under en väldigt kort men sjukt intensiv period.





Ps. För att inte göra någon upprörd (läs Elin Sundqvist) kan jag ju meddela att detta inlägg framför allt är till för er som inte har facebook eftersom jag har lagt upp samma bild där. Så du behöver inte kommentera det Elin;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

förtal, jag bakar gärna och bra. Blir dock alltid baktalad. Vem minns inte de perfekta chokladmuffisen till ananas med chili. En rätt som jag sedan otaliga gånger blivit kopierad.



/n-r

2011-03-09 @ 10:35:04
Postat av: Elin

Hmmm.. måste missat det på facebook, men jag får väl genast gå in där och kommentera där istället ;)

Btw, anledningen till att alla tre är på samma dag är för att vi kvinnor är så bra på att multitaska!

2011-03-09 @ 10:50:02
URL: http://cajjsunk.blogg.se/
Postat av: mamma

VÅGA VÄGRA FACEBOOK !!

2011-03-10 @ 00:00:29
Postat av: mamma

Nils-robert kan va rolig ibland ; missa inte "baktalad " i hans inlägg !

2011-03-10 @ 00:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0