Happy New Year!

Hoppas alla har en grym kväll ikväll och ett ännu bättre 2011. Om jag ska sammanfatta 2010 lite kort så är det verkligen det året av mina 19 år som jag kommer komma ihåg mest. Det har hänt så mycket och så mycket har förändras från 2009. Jag fick uppleva ett fantastiskt sista halvår på OLGY med massa träning, skola och roliga saker i slutet. Det kändes otroligt vemodigt att sluta eftersom jag hade 3 fantastiskt bra år där men jag kände verkligen att det var dax för något nytt. Efter den bästa studentfesten/mottagningen man kan tänka sig med över 100 personer och champange fram till klockan 5 hemma hos oss och en oförglömlig student väntade en lång sommar med massa mys med kompisar jag nästan tappat kontakten med och lite jobb. Efter en fantastiskt fin höst hemma hos mamma och pappa bar det den 11 oktober av till Vancouver. Även detta kändes väldigt vemodigt eftersom jag hade det så otroligt bra hemma och jag kände just då inget behov av att åka iväg. Men jag tror det var en stor milstolpe för mig att åka iväg på den här resan själv. Jag lämnade verkligen mitt fina bekväma bo och gav mig ut på egen hand. Och nu i efterhand är jag otroligt glad över att jag åkte. På måndag har jag varit här i tre månader och jag har lärt mig så otroligt mycket om mig själv och vuxit (tyvärr ej bokstavligen)otroligt mycket som person på de här tre månaderna. Jag har blivit tuffare, lärt mig ta för mig på ett annat sätt, jag är en aning bättre på engelska, jag har fått uppleva otroligt många saker jag aldrig kommer glömma och att jag har fått den här chansen att komma hit och bo i Canada i ett halvår kommer jag aldrig glömma. Detta är verkligen en resa jag alltid kommer vara tacksam för att jag fått göra och en resa jag aldrig kommer glömma.
2010 har som sagt varit väldigt bra med många nya upplevelser och många nya saker som hänt. Jag hoppas och tror verkligen att 2011 kommer bli minst lika bra. Jag kommer bo tre månader till här i Canada innan det är dax att åka hem och ta tag i mitt liv igen. Söka ett jobb och så småning om börja plugga. Enda problemet är ju att man måste komma på vad man vill bli när man blir stor och vad man ska plugga. Men jag har drygt tre månader till att fundera på det och om jag inte kommer fram till något får jag väl ta ett år till att fundera på det. Men det löser sig alltid!
Som sagt gott nytt år till alla fina människor. Jag hoppas att ni kan se tillbaka på ert år och vara lika nöjd med det som jag. Men jag tror att nästa blir snäppet bättre, för livet blir bara bättre och bättre!



Det här var vid tolvslaget förra året. Då firades det nya året in med min familj, Nadia, Halai, Tom och mågarna med massa skratt, roliga lekar och god mat. Lika underbart som det alltid är att fira nyår i funäs!
I år har jag hört att dom slår på stort med 13 pers, rysk kaviar och tema svart. Hoppas ni får en kanon kväll!

Nyårspussar

Little J


Kommentarer
Postat av: Anonym

GOOOOOTTTTT NYTTTTTT ÅÅÅÅÅRRRRR JOHANNA!!!!!! <3 1 TIMMA OCH 21 MIN KVAR TILLS 2011. :d:d:d:d::d:dd

2010-12-31 @ 22:36:32
Postat av: Johanna

här är det ju visserligen 10 timmar kvar men jag är glad för det. Hoppas vem du än är får ett grymt nyår:D

2010-12-31 @ 23:00:52
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/
Postat av: Jossan

Nu vid 2-rycket har singstaret dragit igårng. Tror goodiebagsen gick hem!!



2011-01-01 @ 02:01:43
Postat av: Jossan

Singstaret har precis dargit igång. Eller för nån timme sen kanske! Låter kanske inte jättebra men det gör det väl aldrig?! Tror goodiebagsen gick hem! Hoppas du får ett roligt nyår också! Vi skicka upp lycktor vid 12-slaget där man fick skriva sina önskningar för 2011 på. Jag önskade bl.a. att papp skulle sluta va så odräglig! Få se om det nånsin händer?!

Gjorde lakrits-macarons också som blev sjukt jävla bra :)! Går inte att sluta äta dem!



Vi hörs kanske imorgon!



Puss

2011-01-01 @ 02:07:44
Postat av: Sara

Hahaha det var jag som skrev en så fin nyårshälsning till dog tidigare. Men än en gång, gott nytt år Johanna. Hoppas du hade en fantastisk kväll.

2011-01-01 @ 12:06:34
URL: http://juliasara.blogg.se/
Postat av: Elin

"..vuxit (tyvärr ej bokstavligen)..." Inte ens på bredden? Nu blir jag lite besviken alltså, jag har ju gjort det!!;)



Gott nytt år, i efterskott men ändå :)

2011-01-01 @ 16:30:02
URL: http://cajjsunk.blogg.se/
Postat av: Klara

Elin, du behöver inte känna dig ensam, jag är nog också med i det gänget ;)

2011-01-01 @ 19:10:13
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: Klara

och GOTT NYTT ÅR JOHANNA!

2011-01-01 @ 19:10:25
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha jaha det var du Sara;) Ja det var väldigt kul! Hur var det i Eksjö?:) Hoopas du hade ett fantastiskt nyår.

Elin och Klara: Jo det har jag nog verkligen gjort, men jag lever i förnekelse stadiet just nu. Har inte vägt mig sen jag åkte hemifrån;) Vi får se vad mamma och Jossan säger när dom kommer...

och Gott nytt år på er med!

2011-01-01 @ 21:12:56
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0