I'm back!

Okej från och med nu ska jag bli mycket bättre på att uppdatera. Kom hem från Toronto i torsdagskväll och har inte riktigt orkat orkat skriva något förs nu. Jag hade det verkligen jättebra i Toronto. Familjen var hur snäll som helst mot mig och jag kände mig verkligen somm en i familjen efter typ 2 dagar.
Jag tönkte skriva lite pö om pö om mina två veckor där eftersom om jag skriver allt i ett inlägg kommer ni aldrig orka läsa allt.
Så vi börjar med Thanksgiving helgen och släktträffen!

Som ni redan vet blev ju vårat flyg inställt så vi kom fram till Teds bror Nick familjs hus i East Caledon på fredag kvällen istället för torsdag kväll. Dom bodde i ett jättefint stort hus med en enorm trädgård, ca 40 minuter från downtown Toronto. Eftersom alla Teds bröder med familj var där så var det många nya ansikten och många nya namn att lära sig. Roligaste under fredagen var när Ted sa till hans bror son Austin att jag var från Sverige och visste vem Jon Olsson var. Jag har nog aldrig sett ett par ögon vidgas så mycket som då. haha! Han började ställa tusen frågor (han frågade bl.a om jag hade varit i Aare? hmm...menar du Åre?) och detta var vårat samtalsämne under typ hela middagen. Både han och Nicks son Joshua älskar allt som har med skidor och freestyle att göra, så genom att namedroppa några namn blev jag genast väldigt populär.

På lördagen åkte nästan hela gänget ut till Guelph där Maureen sprang The national X-country race. Trots vind och snöstorm vann Mo i sin årskategori vilket var grymt bra jobbat. Efter lite snöbollskrig knökade vi in oss i bilen igen och åkte hem. Vi slappade lite, spelade spel och lagade mat inför kvällen. Vi firade nämligen årets första av tre julaftonar med hela Teds släkt. Det bjöds på otroligt mycket mat, skratt, Wii, lekar och jKinesisk julafton. Kinesisk julafton innebär att alla (det var bara vi vuxna som körde eftersom barnen fick "vanliga" paket. Jag räknas alltså som vuxen här.) köper en present för ett värde av 40 dollar. Sen lägger man alla paket i en hög och sen får man välja om man vill öppna ett nytt paket eller sno någon annans. Leken slutar när alla paket är slut (alltså när alla har ett paket). Det var grymt kul och vi höll på att sno varandras paket länge. I mitt första paket låg en liten grill och ett presentkort på spritaffären på 20 dollar. Katjing tänkte jag innan det blev snott 10 minuter senare. Sen fick jag en stor köttyxa som skulle vara jäkligt roligt att ha. Men jag slutade med 40 dollar i cash, lite tråkigt eftersom min köttyxa blev stulen precis på slutet. Men jag köpte iaf en present till familjen jag bodde hos för pengarna och det var ju bra.

På söndagen vaknade jag utan att grandpa kom in till mitt rum och stod och log. Han sa att jag borde börja göra mig i ordning för frukosten. Sen kom han glatt tillbaka 10 minuter senare och sa att jag kunde ligga kvar en stun för alla andra sov visst fortfarande. haha söt gubbe!
Till frukost bjöds det på american pancakes, lönnsirap, bacon, skinka stekt i lönnsirap och kaffe. Här är det inte så att sirapen är i en flaska och man ringlar lite över pannkakorna. Nejnej här serveras den som en sås i en karaff.  Jag förstår verkligen inte hur människor kan hålla sig så smala i det här landet (och framför allt i USA).

Jag hade iaf en fantastisk helg och jag har mycket mer att berätta men jag tar allt lite kortfattat. Här kommer ett gäng bilder:






Grandpa och Austin

BC Master team

Nicole och Austin

Så här såg min tallrik ut när ungefär hälften av grejerna hade skickats runt. Det bjöds på kalkon, skinka, stuffing, gravy, grönsaker, pudding, cranberry sås, potatis m.m

hela släkten

männen i släkten

till efterrätt bjäds det på 10 sorters glass och fyra pajer. Resterna ställdes såklart fram på frukosten dagen efter.

Teddy, Brenda och Joshua

Vi introducerade Wii för grandpa och han blev fast

Såhär fint hade Brenda fixat mitt rum när jag fick ett eget rum när de andra åkte på söndagen.

Jag har mycket mer att berätta eftersom detta bara var första helgen. Men nästa inlägg kommer imorgon!

Sov gott allesammans


Little J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0