Mount Washington

Som ni vet så har jag varit på Vancouver Island de senaste dagarna och för att få med så mycket som möjligt så tänker jag dela upp det i olika inlägg. Här kommer då det första!
Efter lite strul vid terminalen fick vi istället för att åka till Nanamio åka till Viktoria och därifrån köra upp till Nanamio. Vilket jag bara tyckte var bra för då fick jag se lite mer av ön. När vi satte oss i bilen för att köra av färjan sa Ted -"Välkommen till Vancouver Island, det är lite som gotland" och eftersom jag visste att vi skulle åka skidor nästa dag tyckte jag det lät lite konstigt(iom att gotland är sjukt platt) men jag ville inte verka dum så jag höll tyst. Självklart vände han sig om med ett stort leende och sa att han skämta. Typiskt Ted!
När vi kom till Maureens bror Steves familjs hus i Nanaimo möttes vi av tre otroligt långa killar som skulle ut och festa och mamma Marcy. De frågade om jag ville följa med men jag mådde inte så bra så jag skippade det. Efter en rundvandring i det gigantiskt stora huset (tre garagedörrar, gym, huset precis vid vattnet, ex antal bilar och ca fyra gånger så många riktigt bra MTB cyklar m.m) gick vi och la oss.

Nästa morgon åkte jag, Ted och Spencer iväg till Mount Washington som låg ungefär en timma från deras hus. Tydligen är det mest snö i hela världen i Mount Washington just nu, ca 5 meter har det snöat hittills i vinter. Sjukt! När vi närmade oss skidanläggningen möttes vi av ett snökaos. Det snöade för fullt och under natten hade det kommit en meter snö. EN METER! Många bilar satt fast så det tog ett tag innan vi tog oss upp i backen men efter någon halvtimma var vi uppe i backen. Det var lite tråkigt att det snöade så mycket eftersom det var omöjligt att ta några bra bilder och man såg inte riktigt den fina utsikten. Men bortsätt från det var det en fantastisk dag. Vi var i princip ensamma i backarna och det är ju inte varje dag man åker i en meters puder. En otroligt häftig dag som jag aldrig kommer glömma!


Vi ramlade några gånger i och med den djupa snön och ibland tog det minst 15 minuter att komma upp. Så fort man försökte ta stöd mot något sjönk man bara djupare. Spencer ramlade mest eftersom han trixade så mycket så en gång åkte bara Ted förbi han och sa "YOU SUCK!" Haha!







Eftersom jag inte fick med mig mina skidgrejor från Sverige fick jag låna hjälm, glasögon, skidbyxor och så från familjen. Men 10 dollars jackan åkte självklart på;) Nästa vecka kommer mamma och Jossan med mina hjälm och sånt så inför Whistler kommer jag vara fitt for fight.

Såhär såg en killes bil ut efter att han hade lämnat den över natten.

Och såhär mycket snö kom det på bara 4-5 timmar.


Det var allt för nu. Imorgon kommer ett inlägg om min kanadensiska jul!

Kram

Little J

Kommentarer
Postat av: Carl

Jag vill flytta dit.

2010-12-30 @ 10:54:50
URL: http://www.villan1951.se
Postat av: Julia

Men Carl, gör det då!

2010-12-30 @ 11:49:46
Postat av: Henke

Sjukt mycket snö. Har sett det förr på filmer därifrån. Puder är grymt.

2011-01-01 @ 22:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0