Min syster

Idag fick jag ett kort från min jättefina syster Julia. Jag älskar känslan när man öppnar brevlådan och ser att det ligger ett brev där. Det gjorde helt klart min dag!


Hon är en väldigt busy kvinna min syster. Hon har alltid hundra bollar i luften och har med all säkerhet någonting planerat varje vecka fram till sommaren. Minst!
Och trots att det skiljer åtta år mellan oss känns det ofta som att vi är jämngamla. Kanske inte direkt jämngamla förresten. Vi befinner oss på två helt olika plan i livet, hon har ett kanonjobb och en fina lägenhet med ett rosa kylskåp och jag sitter här i Kanada, försöker lära mig engelska och har inte ens börjat de jobbiga och roliga studentåren. Men det känns som att vi är väldigt lika varandra, med enda undantaget att jag är åtta år efter henne.
Julia har alltid varit en typisk storasyster men i perioder kanske betett sig mer som en sträng mamma. Som när hon hade möten med mig och Jossan om hur vi skulle bete oss när vi hade besök hemma och vad som hände om vi inte följde reglerna. Men hon var också en snälla storasystern som kom och hämtade mig från dagis och hade mellanmål med sig.

Hon är en väldigt omtänksam och kreativ tjej men det roligaste med Julia är att man aldrig vet vad hon ska säga när hon öppnar munnen. Hon kan vara så otroligt oförutsigbar och slänga ur sig så sjukt dumma saker. Hon är absolut inte rädd för att säga vad hon tycker och hon stå för det . Till exempel att hon hatar människor som åker till Thailand, förstår sig inte på människor som backpackar ett halvår i australien, thailand och USA, tycker att det är ett svaghetstecken om någon hostar eller klagar på att de har lite ont i halsen, ser ner på människor som lever svenskonlivet och hon är aldrig rädd för att vara för påstridig eller fråga för många frågor. Men det är också detta som gör henne så jäkla rolig och intressant!
Julia är fixar tjejen som alltid har någon ny idé på gång och alltid en påbörjad "att göra lista" eller ett påbörjat brev till någon i väskan.
Man ska absolut inte underskatta Julia.
Hon kan verka blåst ibland men hon är oftast otroligt medveten om vad hon gör och är en jäkligt skärpt tjej (med undantag från hennes matteskills).

Och i höst ska vi göra en rolig grej tillsammans och jag är väldigt glad att jag ska göra det tillsammans med henne!









Det var några ord om Julia. Nästa gång kanske jag skriver några rader om min andra väldigt fina syster, någon av mina söta vänner eller mina älskade föräldrar. Men detta var allt för nu!

XOXO



Little J

Kommentarer
Postat av: Julia

Nämen Johanna, vad gullig du är!

2010-12-19 @ 09:04:15
Postat av: Mikaela L.

Vad fint skrivet Johanna ;)

2010-12-19 @ 21:55:54
Postat av: Engström

Jag väntar tills inlägget om mig kommer... ;) Förresten ser det ut som du har det kanonbra där borta. Saknar dig!

2010-12-20 @ 08:46:11
Postat av: Johanna

Det dröjer nog ett tag, du är ju ganska långt ner på min lista Anna;) Nejdå, du och Tilda ligger högt i kurs!

Saknar dig också:)

2010-12-21 @ 08:26:10
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0