20101106

Okej nu är jag på banan igen! Igår hämtade Alexia upp mig här hemma. Hon går sista året i high school och är storasyster till en flicka i gruppen jag är med och tränar. Hon var i Sverige på Gothia Cup i somras och ska dit i sommar igen, så hon ville träffas och prata lite.
Först åkte vi till Starbucks och satt där och prata ett tag. Jag tycker fortfarande inte att engelskan flyter på så bra, men det gick förvånansvärt bra ändå. Sen visade hon runt mig lite i områder, typ hennes skola och var hon spelar fotboll och så. Vi pratade hela tiden  så jag fick veta massa roliga saker och hon är verkligen lätt att prata med.
Sen åkte vi och hämtade upp Lucy som bodde i ett jättefint hus nästan precis vid vattnet. Hon var jättetrevlig och otrolig lätt att snacka med!

Alla tycker det är så exotiskt att jag kommer från Sverige, haha! Som Lucy sa när vi hämtade upp henne: "Åh Sverige är högst upp på listan över land jag vill åka till. Verkar supercoolt!" och lite senare frågade de var jag bodde i Sverige och jag sa att jag bodde i ett villaområde, ganska likt Surrey ungefär 20 minuter från Stockholm. Det tyckte de var otroligt coolt, men varför? Jag gillar ju självklart Sverige men allt är 10 gånger mindre där än här. Här finns det högre berg, bättre skidåkning, bra shopping och allt är framför allt är allt billigare här än hemma. Men det var ganska roligt faktiskt!

Sen åkte vi till ett köpcentrum, träffade några kompisar till tjejerna och åkte sedan iväg till en typsik kanadensisk resturang. Jag tog något så oväntat som BC chickenburger med sweet potato fries och det slank ner fint!
Sen åkte vi och hyrde film och åkte hem till Alexia. När vi svänger in på uppfarten frågade jag Alexia om hennes föräldrar gillade öl, för på uppfarten stog en Coronabil. Men det visade sig att hennes pappa jobbar på Corona (Katjing satt säga!)

Det var hur som helst en riktigt trevlig dag! Nästa helg ska vi åka till Vancouver så kan de visa mig stan lite mer. Sen ska vi åka till en stor second hand affär någon dag och fynda och någon weekend i vinter kanske jag ska få fälja med till Mayne Island där Lucys familj har ett hus. Det är så kul att jag med min knaggliga engelska och på egen hand lyckats skaffa mig kompisar i min ålder här. Innan jag åkte hit var jag lite rädd att jag bara skulle dra mig till svenskar som bor här men icke sa nicke.


Vi hittade massa roliga kalsonger med mamma humor inne i köpcentrumet. Försäljaren sa att vi var tvugna att passa på att fynda nu för han skulle bara vara kvar en vecka till. Haha!

Idag har det varit en ganska lugn lördag, förutom träning med barnen har jag mest laddat upp för morgondagens megalånga orienteringsträning.

Puss

Ps. Pappa fan vilken snobb du är!: Du far lara (det finns inget svenskt tangentbord annu till min nya Ipad)...
Men jag hoppas ni har det bra i underbara funäs och Jossan jag antar att det blev en guinness för mamma efter träningen? Jag skulle väl ungefär bli lika förvånad som om ni inte har varit minst två gånger på villan hittills?




Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad roligt att du har hittat så fina och lättpratade polare!! :D jag reagerade på en sak.... När införskaffade du en iPad din lyckost?! :D puss min fina

2010-11-07 @ 17:40:25
URL: http://juliasara.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha nej! Det är pappa som har:) Han skrev det som en kommentar och jag tyckte det lät så snobbigt!

Puss

2010-11-09 @ 07:51:45
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0