Torsdag

Idag har jag haft en valdigt rolig dag! Den borjade med att jag skypade med mamma, Josefin och Elin. Men det ar inget vanligt skypade vi pratar om har. Nejnej, det ar namligen sa att jag och Elin har inte lyckats fa igang vara mickrofoner sa vi horde allt mamma o Jossan sa men de horde inte oss. Ganska intressant att bara lyssna faktiskt! Lite som jag gor varje dag har kan man saga.
Sen gick jag ner till stranden o laste min bok, at lunch, plockade undan lite har hemma, kollade pa Berg flyttar in och tranade. Nar jag kom hem hade jag fatt ett mail av Ted och precis nar jag oppnade det kom jag pa att vi skulle ju pa barntraningen ikvall. Sa det var bara att slanga i sig ett apple och skita i att duscha. For nagra minuter senare kom Maureen hem och da akte vi till en familj i narheten for att hamta lite klader. Det var pappan i familjen som var hemma och han var supertrevlig. Och min gottegris till mamma, vet du vad det basta av allt ar? Han ar typ VD for ett godis foretag eller natt sant. Mm...
Nar Maureen och han hade pratat ett tag (jag stod i bakgrunden och nickade lite) sa ville han presentera mig for sin son Jack. Sa efter ett tag kom Jack in i rummet, han var formodligen natt ar yngre an mig men valdigt snall och rolig. Nar Maureen sa att hon tyckte att han borde fixa ihop ett gang som jag kunde lara kanna sa sa pappan: " Ja men det fixar vi! Det finns massa batchelors har sa det kan bli roligt!" Hahah!

Sen akte vi vidare mot traningen och mitt andra pass for dagen. Jag tankte val innan att detta mest skulle bli lek eftersom barnen ar emellan 6-13 ar. Men oj sa fel jag hade! Tank er Tilda i klubben (ni som inte springer i Tullinge kan tanka er en liten ettrig unge) och sa lagger ni pa tva durasellkaniner pa det, ungefar sa snabba var dessa sma knoddar. Men det var valdigt roligt, speciellt nar Maureen skulle presentera mig. Da sa hon att jag var fran Sverige och skulle bo hos dem i ett par manader. Sen fragade hon om nagon visste nagon stor stad i Sverige. En kille sa "Norway", en annan (en pappa som sakert var minst 40 ar aldre) sa "Oslo". Nar en liten tjej rackte upp handen och sa "Spain" borjade jag skratta. Men efter nagra minuter rackte en annan tjej upp handen och sa "Stockholm". Till slut sa!
Traningen var rolig och ganska tuff. Jag hade tankt att jag bara skulle springa och lattja lite med barnen eftersom de var sa sma. Men seriost, det var en liten tjej pa 10 ar som var minst lika snabb som jag. 10 AR! Nar man ar 10 har man inte ens borjat anvanda sportbh eller fatt mens.
Jag sa att korta strackor inte var min grej, att jag var battre pa langdistans och att jag precis hade tranat en gang men da kontrade hon med att hon precis hade kommit fran hennes 1,5 h soccer traning. Fan, 1-0 till 10 aringen!

Det var manga som fragade Ted och Maureen (for manga vagade saklart inte prata med mig) " Ar hon verkligen fran Sverige? Ska hon verkligen bo hos er? Ar hon VERKLIGEN fran Sverige? osv." Sa sota!
Sen kom en pappa fram till mig och borjade prata. Efter ett tag sa han " We are nice and offer free food at our house so long the Sedin brothers are playing well, because everybody here loves them. But if they are start playing badly, you would probably not say that your from Sweden". haha!

Efter traningen akte vi och at pa en kinesisk resturang. Valdigt trevligt och de ar verkligen gulliga mot mig. Efter middagen fick vi in fortune cookies. Mitt budskap var ganska passade tycker jag: " Take a break from your usual routine (jag ar ju har sa det har jag absolut gjort) and enjoy yourself (det  har jag visserligen gjort sen borjan av augusti, men det ar ju alltid viktigt! hihi)
Det blev tyvarr inga bilder fran traningen (maste bli battre pa att ta!) Sa ni far nagra bilder fran min promenad igar istallet.



Petter!

Har satt jag och laste imorse

Vancouver City!

Fint!

Har blir det trappintervaller nagon dag.

Godmorgon och hoppas ni far en fin fredag!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha! Man kan tro att du redan börjat snacka som viktoria silverstedt, "slanga i sig ett apple" hihi..



passa dig för kanadensiska batchelors. Jag har ju en här hemma till dig! :)



Haha, Sunndin-kortet kan du alltid kasta ut i Vancover. Såg nån dokumentär därifrån för ett tag sen som handla om svenskar och hockey. Det är helt stört. Stört.



Jag ser fram emot trappintervaller när jag kommer och hälsar på! Hur många steg? Här hemma kör vi 69 steg. Vilket inte är så mycket. Haha, jag läste någon löpartidning igår där dem hade något repotage om något lopp dem hade sprungit. Då klättra dem 700 höjdmetrar på 6km. Hur många tog vi? 1600! Eller inte du och Jonas kanske, ni gick väl mest på skrå;)!



Puss

2010-10-15 @ 11:18:22
Postat av: Jonas

Det är Sedin-bröderna (Henrik och Daniel) som spelar i Vancouver. Den ene vann skytteligan i NHL förra året. Sundin spelade i Toronto.

2010-10-16 @ 19:52:00
Postat av: Jonas

Mattias Öhlund är stor i Vancouver också. Han var deras lagkapten ett tag.

2010-10-16 @ 19:53:10
Postat av: Johanna

sag nan dokumantar? hmm.. Jag foredrar ju att se det live;) hihi sorry, jag ska inte vara sa dryg!

Jag vet inte, har inte raknat dem faktiskt. Men jag far ga dit nagon dag och inspektera:)

haha vi gick ju uppfor ocksa och vi holl ju pa typ dubbelt sa lange som ni;)



Oj da, jag skrev visst fel!

2010-10-17 @ 03:42:19
Postat av: Jossan

Men damit. Mina hockey-kunskaper är uppenbarligen noll. Klart jag menar Sedin. same shit different names.

2010-10-17 @ 20:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0