Canucks vs Anaheim

Fan vad jag älskar hockey! Trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle säga det men jag får nog ta tillbaka allt jag sagt om hockey innan. Jag har ogillat hockey i hela mitt liv men det är verkligen en helt annan sak att se det live. Hela upplevelsen var så cool och jag ska verkligen försöka gå på en till match innan jag åker hem. Problemet är bara att blijetterna är svindyra och jag kommer knappast ha flytet att få en gratis VIPbiljett igen.

Tyvärr förlorade Canucks (för första gången på hemmaplan i ord. tid sen i början av december) men jag tror fortfarande att dom leder ligan.
Förutom själva matchen var allt precis som man tänkt sig att det skulle vara. Sjukt hög musik i pauserna, maskotar som sprang runt och flippade ur, popcorn och öl, pommes frites och en fet burgare i pausen, slagsmål på plan och lite till. Utöver detta så svimmande en kille på planen och jag bättrade på min tinnitus varje gång canucks gjorde mål. Herrejäklar vilket liv det blev, sån skön stämning!
Och varje gång någon av bröderna Sedin eller Samuelsson närmade sig målet eller gjorde mål ställde jag mig upp och skrek, haha! Jag var verkligen en stolt svensk igår. Kolla bara min tröja längre ner!

Det var jag, Gillian och hennes två bröder som var på matchen. Hennes bröder var störtsköna och började genast fråga mig hur man uttalade alla svenska hockeyspelare på svenska. haha!
Hennes bröder är med i landslaget i feldhockey (som jag förstår är det som innebandy på en fotbollsplan) och en av dom bor i Paris och spelar på heltid. Deras pappa har också varit med i landslaget och deras mamma har sprunigt OS i någon löpdistans. Jag hade minst sagt lite svårt att bräcka det. "Hmm...yes I won Stockholm City Cup a few years ago". Skulle inte tro det va!

Efter matchen åkte vi tillbaka till Gillian och hängde. Vi pratade massa, drack te och kollade på Off the map innan vi gick och la oss. Sen körde hon hem mig hela vägen till dörren imorse. Vilken lyx!








Vi hade jättebra platser ganska långt ner så jag kunde inte riktigt ta något kort över hela arenan.
Men stor var den! Det var ju här OS finalen mellan Canada och USA spelades.
Vilket jäkla tryck det måste varit på den matchen!





Mamma har blivit Mickael Samuelssons största fan sedan vi läste i tidningen
att han var den största besvikelsen i år.
Så det här bilden tog jag till dig mamma!





Jag fick låna en skitsnygg tröja av Gillian med Henriks nummer på där det stod
"How swede it is" på framsidan och "Gå Canucks Gå" på baksidan. Måste försöka hitta en likadan!

Jag gillar inte att fråga om folk kan ta kort på mig eller om jag kan få ta kort på dom
och det kändes lite fånigt att ta kort på maten när jag satt emellan två killar i 25 årsåldern.
Men jag ryckte åt mig Gillian när vi skulle gå så två kort på mig blev det iaf.
I helgen ska jag ta kort på Gillian och dom andra också!

Kram

Little J

Kommentarer
Postat av: Jossan

Exakt vad skrev du när du reste dig upp? Blogga du lite under tiden kanske? Och landhockey Johanna! Inga klockor?! Det är väl t.o.m. en os-gren?! :)

2011-02-11 @ 09:01:38
Postat av: elin

Dagens kommentar går ju i alla fall till Jossan. Haha.



Jonas är stolt över dig och ditt hockeyintresse. Och jag kan dessutom också erkänna (nu när han inte ser) att hockey live är rätt kul.

2011-02-11 @ 16:26:17
URL: http://cajjsunk.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha har fixat det nu! Jag trodde inte vi hade något som hette landhockey i sverige. Ja det är en OS gren och killarna spelade i Peking tror jag.

Det känns skönt att göra Jonas stolt iaf!

2011-02-11 @ 19:31:22
URL: http://nittioettnollsjutjugo.blogg.se/
Postat av: Jonas

En aning Avis! :D Hoppas allt är grymt där borta!

2011-02-25 @ 08:44:25
URL: http://jonasleandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0