Tävlingspremiär!

Idag har jag alltså gjort tävlingspremiär för 2011. Frågan är väl bara hur många till tävlingar det kommer bli i år, vi får se hur det känns! Men "tävlingen" (var mer en träning på tid) idag var hur som helst himla kul. Det arrangeras en sprinthelg här i Vancouver i helgen men jag ska tyvärr bara vara med fram till imorgon förmiddag för då åker ju jag, Gillian, hennes bror och ett gäng kompisar till dom till Bowen. Kommer bli kalas!

Tävlingen idag var vid The Olympic Village som ligger precis vid vattnet inne i Vancouver. Det var en bra och klurig bana så jag missade ganska mycket. Sen hade dom ett specialinslag i form av microorientering. Det var nämligen så att vid vissa kontroller satt det 3-4 kontroller och på dessa fanns det ingen kodsiffra. Utan man skulle, med hjälp utan kontrollbeskrivningen stämpla på den kontrollen man trodde var rätt. Jag stod ganska länge och kollade innan jag bestämde vilken jag skulle stämpla på eftersom man fick tidstillägg om man stämplade fel. Jag stämplade fel vid en men jag var ganska nöjd ändå.

Efter tävlingen pratade vi lite med förbundskaptenen här i Canada som faktiskt är svensk. Trevlig kille! Sen åkte vi hem, åt popcorn, drack öl och kollade på en asbra film, the secretariat tror jag den hette. Haha vilken kväll va! Filmen var en sann historia om en häst. Det är ju inte så att man vill göra ett glädjeskutt när man hör den beskrivningen men den var riktigt bra!

Nu ska jag sova för imorgon väntar först en sprint och sen drar vi till Bowen. Kommer förmodligen hem på måndag så vi hörs väl då antar jag.

Over and Out

Little J

Kommentarer
Postat av: nils-robert

vem är förbunskapten?

2011-02-12 @ 17:49:34
Postat av: Johanna

Jag tror iaf han är förbundskapten. Magnus något. Kan kolla upp efternamet. Det kan vara Johansson!

2011-02-12 @ 22:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0