Tofino

Här kommer det sista inlägget om ön. I Tofino, som är västra canadas väldigt mycket mindre och kallare motsvarighet till Californien, var vi i tre underbara dagar.

Vi sprang längst stranden, kollade på när pojkarna surftade (nästa gång ska jag försöka lära mig!), gick långa promenader och blev otroligt fascinerad av den häftiga naturen, blev häpen över hur stor skillnad det var på tidvattenhöjden, gick ut till en ö när tidvattnet var som lägst men skyndade oss tillbaka för att inte bli fast där, blev otroligt sugen på att hyra en kajak och padla mellan öarna och kolla på valarna, kom framtill att jag måste komma tillbaka någon sommar, hängde massa med pojkarna som kändes som tre roliga och lagom irriterande nya storebröder, gick och käkade hamburgare med jam fries med killarna eftersom de från början sa "bara för att du är en tjej ska du inte äta en jäkla liten sallad" så det slutade även med en dessert, insåg att det kändes som att jag var med i en amerikansk surfarfilm, bodde i stuga vid stranden, sov med deras blinda hund i sängen, insåg att jag allt måste börja vänja mig vid att det alltid regnar här på västkusten, plockade löjligt många snäckor som jag nu har som smyckesskålar, försökte räkna antalet surfbräder i deras hus utan att lyckas, hittade mänger av söndriga sand dollars och började jackten på att hitta en hel, tittade utan lycka efter björnar när vi åkte i bilen och massa massa mer.
Där fick ni en väldigt lång men konsentrerad mening av det vi gjorde. Här kommer lite bildbevis




Our crib



här var det djupvatten när tidvattnet var högt/normalt.

hittade en hel sand dollar till slut.

















Pappa, vilken sommar ska vi åka hit och paddla runt öarna? Jag är på när som!

Kolla fåglarna!









Marcys lilla alvhus.






Där fick det vara slut på mitt tjat om dagarna på ön. Men en sak är iaf säker. Jag ska  definitivt återvända dit någon sommar och lära mig surfta, paddla kajak och njuta av livet. Oavsett om det är nästa sommar eller om 20 år.


/Minstingen

Kommentarer
Postat av: Nils-Robert

vilken sommar som helst

2011-01-05 @ 23:15:58
Postat av: kungkarro

Åh va fint! E helt avis bruden! Jag hänger på nästa gång:)

2011-01-06 @ 11:13:44
URL: http://apieceofkarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0