Dagens äventyr

Idag har jag varit en duktig tjej. Först var jag på gymmet en timma, sen sprang jag i vatten 30 min (hade tänkt göra det i 45 min men efter 30 min kände jag att det fick vara nog. Får nog jobba upp mitt springa-i-vatten-tålamod igen) och nu ska vi iväg och coacha barnen om en timma.

Uppdatering:
Jag sprang även hem med Ted från träningen. Så addera 40 min löpning till min sjukt aktiva dag. Blir nog pannkakor och vila imorgon...

Så jag känner att träningsviljan fortfarande finns i mig men min syn på mat har förändras lite sen jag kom hit. Det enda jag kunde tänka på när jag sprang i vatten var hur sugen jag var på pannkakor med lönnsirap och blåbär och hur gott det skulle vara med yam fries. Sen när jag var klar var jag så sjukt hungrig så jag köpte en liten påse chips. Fullkornschips. Går folk verkligen på sånt? Jag menar man köper ju inte chips för att vara nyttig och dom lär ju inte var speciellt mycket nyttigare. Men goda var dom!

Dagens egoboost fick jag när jag skulle köpa mitt gymkort. Jag har varit på det här gymmet några gånger men nu kände jag att det var dax att köpa ett gymkort. Så jag gick fram och berättade vad jag ville köpa och sa att jag inte var registrerad eftersom jag bara köpt engångspass innan. Men så sa jag att jag var och hälsade på några och att jag bara kommer vara här i några månader till så jag kan skriva upp mig på Maureens konto. Då sa hon:

So you are visiting from another city?

Hon måste alltså tyckt att jag var grym på engelska.
Så jag svara: Yes Im visiting from Stockholm.
haha!




Mitt nya hem! Inte riktigt men jag ska försöka gå hit två gånger i veckan. Skönt och bra med något annat än löpning!



Min nya hatmaskin! Man ska trycka upp armarna, typ som axelpress och som ni ser har jag den på den lättaste och trots det orkar jag knappt göra 15 stycken på rad. Pinsamt!



Efter gymmet åke jag till en europeisk specialaffär ungefär 20 minuter hemifrån för att köpa färsk jäst. Jag hade nämligen tänkt att baka semlor och gott bröd. Här har man ju nämligen bara torrjäst och det här är den enda affären som jag har hittat som säljer jäst. Men det var ju såklart slut! Hittade däremot massa svenska specialiter som Wasa knäckebröd, pepparkakor, marabou och...fiskbullar. Var första gången jag sett det här!


Little J

Kommentarer
Postat av: Engström

Din hatmaskin är även min hatmaskin. Den är verkligen sjukt jobbig! Dessutom känner man sig otroligt stark när man har på det lättaste och knappt orkar lyfta... Saknar dig min gris! :)

2011-02-04 @ 10:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0