Springa i kortärmat & underbar skidåkning på samma helg!

Okej, här kommer några bilder från i helgen. Eller det är visserligen bara från skidåkningen men det är alltid nått. I fredags hade jag tänkt att åka till Gill men det blev så sent så vi skippade det. Det blev en hemmakväll istället och det är ju inte fel det heller. I lördags gick jag upp tidigt, sprang några korta intervaller och drog sen iväg och coachade barnen som vanligt på lördagar. Sedan Satrbucks, mataffären, hot tub och mys ute på altanen i vårsolen. Det var så underbart väder hela dagen, det kändes som maj i luften och trots att vi tränade vid 8 tiden så kunde man lätt springa i kortärmad.
Efter någon timma hemma slängde jag iväg ett sms till Gill och någon timma senare satte jag mig i bilen och körde mot stan. Vi lagade mat, kollade på film och bara hängde hela kvällen. Riktigt trevligt!
Under natten fick jag sällskap av min nya bästis, Gills familjs underbara lilla hund Theo och jag vaknade av att han kom springade upp i sängen och började slicka mitt ansikte. Haha!

Efter att ha gått från stendöd till klarvaken på 3 sekunder åt vi frukost och sen kom Ted och hämtade mig för vi hade nämligen planerat att åka till Cypress och åka skidor hela dagen. Vi hade först pratat om att åka upp till Whistler över dagen men sen böjd Gills familj på söndagsmiddag så då skulle det bli lite tight om tid.
Gill var tvungen att plugga  å hon kunde inte hänga med men vi hade det jäkligt bra ändå. Strålande sol, perfekta förhållanden och nästa inga i backen. Jag gillar Cypress, det är ganska litet men fortfarande större än de flesta ställerna hemma och det ligger bara 20 minuter från downtown.
Synd bara att det ska vara så grymt dyrt med liftkort och sen hyr jag skidor också och det gör ju inte saken bättre. Jag fattar inte varför jag inte tog med mig mina skidor. Tror jag tänkte att jag skulle köpa ett par nya men sen blev det inte så så nu får jag betala asmycket för att åka på dåliga skidor istället. Kanske inte mitt bästa beslut om jag säger så!

Sen åkte vi  i alöa fall tillbaka till Gill igen på söndagsmiddag. Det var vi, Gills familj, en kille från Tyskland som brukar bo hos dom och hans flickvän från Australien. Jag kan ju säga att jag aldrig skulle gissat att han var från Tyskland. Han pratade felfri Engelska(jag var bombis på att han var från Canada) och han var den sötaste tysken jag träffat (bortsätt från farmor då!)
Det blev alltså ytterligare en kanonhelg och nästa lär inte bli sämre. På lördag drar vi nämligen till Big White och åker skidor en vecka. Jag har hört att dom ska ha bästa pudret i hela nordamerika just nu. Vi får hoppas att det stämmer!








Ganska schysst utsikt!





Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0